Head of Workforce Optimization

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en analytisk och affärsmässig Head of Workforce Optimization till Webhelp Nordic i Stockholm. Det är en snabb och föränderlig bransch som kräver hög kompetens och stort fokus på att alltid arbeta serviceinriktat.

Ditt primära ansvar kommer vara att bidra med affärsförberedande uträkningar samt affärs- och verksamhetsdriven analys och BI. Du ansvarar även för att analysera och riskbedöma avtalsförslag samt delta i avtalsförhandlingar med kunder och utbilda inom bemanningssystem och kontraktuella mål.

Vidare innefattar din roll:

• Personalansvar för våra bemanningsplanerare (Work Force Managers) i Sverige
• Kompetenssäkra/kompetenshöja bemanningsfunktionen samt IT ur process, system samt verksamhetsperspektiv.
• Delta i/driva projekt i syfte att utveckla bemanningsfunktionen.
• Löpande analysera volymer och ringmönster i uppdragen för att utveckla och förbättra existerande prognostiserings och bemanningsmodeller.
• Upprätta en nära kommunikation med operations och HR för att säkerställa att verksamhetens behov tillgodoses.

Kvalifikationer

Vi tror att du kommer från en motsvarande roll från en bransch med en hög grad av logistik och planering. Du har mycket god förståelse för den komplexitet och de utmaningar som följer med planering och optimering av bemanning. Som person är du analytisk, kvalitetsmedveten och driven. Du har ett affärstänk som genomsyrar hela ditt arbetssätt och du har lätt för att ta beslut och dra slutsatser.

Vi ser att du har:

• Mycket goda erfarenheter av att arbeta med Excel som analysverktyg
• Statistikkunskap
• God förståelse för företagsekonomi
• Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i engelska
• Tidigare erfarenhet som bemanningsplanerare
• Meriterande om du är utbildad ingenjör eller motsvarande, så som utbildning inom ekonomi, logistik och statistik.

Om Webhelp Nordic

Webhelp är ett globalt företag specialiserade inom kundupplevelse, betalningshantering, försäljning samt marknadsföring över sociala och digitala kanaler. Ni hittar oss i 26 länder med 35.000 medarbetare. Vi samarbetar med några av världens mest progressiva varumärken som Sky, Shop Direct, Bouygues, Direkt Energie, KPN, Vodafone, La Redoute, Michael Kors och Valentino.

Som medarbetare hos Webhelp får du alla verktyg som krävs för att lyckas genom utbildning och kontinuerlig coaching. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och du kommer att få en bra grund att stå på för en fortsatt framtida karriär. Du får lära känna många härliga arbetskollegor som bidrar till Webhelps positiva arbetsklimat!

Webhelps Värdeord

Webhelps Värdeord Webhelps värdeord är: Integrity, commitment, unity, recognition, WOW Våra värdeord beskriver vad vi anser är viktigt i vårt dagliga arbete. De beskriver hur vi arbetar och hur vi vill uppföra oss för att lyckas göra vårt allra bästa i varje stund.

Om jobbet

Region
Stockholm

Arbetstid / Varaktighet

Anställningsformen är tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Startdatum: Snarast möjligt

Arbetstid: 08:00-17:00, Förtroendearbetstid

Lön / Förmåner
Fast lön enligt överenskommelse
Friskvårdsbidrag
Massagebidrag

Kontaktpersoner på detta företaget

Katrina Jagodzinska
0733304222
Sofia Stenqvist
070-248 39 28
Sofia Stenqvist
0702483928
Filippa Larsson

Eric Gustafson
+46 8 5010 4000
Tommy Andersson
+46 70 296 55 04
Marie Kvarnlöf
+46 76 109 17 56
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000
Jennie Olsson
0702745780
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Nordic Kalmar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Förtroendearbetstid 100 % Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 maj 2017

Besöksadress

Borgmästaregatan 5
None

Postadress

Borgmästaregatan 5
Kalmar, 39235

Liknande jobb


16 maj 2024

Logistik- & Inköpschef till Gesab

16 maj 2024

Logistik- & Inköpschef till Gesab

16 maj 2024

Lagerchef/logistikchef till Sverige

15 maj 2024