Hellström Advokatbyrå söker en Kontorsassistent/Receptionist

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande intresse för service och administration, är glad och utåtriktad, då kanske du är nästa stjärna i vårt administrativa team.
Om oss
Hellström Advokatbyrå grundades 1991. Vår förmåga att se större sammanhang och hitta nya lösningar har, i kombination med vårt driv och engagemang, gjort oss till en av Sveriges mest respekterade affärsjuridiska fullservicebyråer. Våra klienter består av såväl börsnoterade bolag som medelstora och mindre bolag samt statliga och kommunala myndigheter och bolag. . Hellström Advokatbyrå har även ett stort antal internationella klienter och arbetar ofta gränsöverskridande. Vi har ett omfattande och väletablerat kontaktnät i världen samt är medlem i flera internationella nätverk.
Idag är vi 54 medarbetare och våra jurister har olika bakgrund och inriktningar. Detta innebär att advokatbyrån erbjuder en bred kompetens med hög kvalité till våra klienter.
Om tjänsten
Tjänsten som kontorsassistent/receptionist innebär ett flexibelt och varierande jobb där ingen dag är den andra lik.
Förutom att ta ansvara för konferensavdelningen, ta emot besökare, hantera växeln samt hålla kontoret snyggt och se till att kontorsmaterial är påfyllt ingår bl.a. nedan arbetsuppgifter:
Ärendeupplägg
Post- och budhantering
Inköp och förberedelser av luncher vid möten
Eventplanering
Support/felanmälan för ex hissar, kontorslokaler och hantering av nycklar
Inköp av kontorsmaterial och kontorsmöbler
Installering av enklare IT utrustning
Inköp och hantering av mobiltelefoner



Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, är självständig, strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer. Du ska vara serviceinriktad, flexibel samt ha möjlighet att arbeta enstaka kvällar vid möten och event.
Du ska ha goda kunskaper i Officeprogrammen (Outlook och Word i synnerhet) och goda kunskaper i såväl svenska som engelska.
Vad vi erbjuder
Vi vet att våra medarbetare är vår främsta styrka och ser till att erbjuda en bra arbetsplats med balans mellan arbete och fritid. Vi har en byråkultur med öppenhet, transparens och delaktighet och med en tydlig teamkänsla där vi hjälper varandra uppåt och framåt.
Vi satsar mycket på interna aktiviteter som ökar sammanhållningen, och både uppmuntrar och ersätter friskvårdsaktiviteter. Vi sitter i ljusa, fina lokaler högst upp i Södra Kungstornet på Kungsgatan i Stockholm.
Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av CV, personligt brev, betyg samt andra relevanta betyg och intyg senast den 27 juli 2023. Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi emotser din ansökan så snart som möjligt.
För frågor kontakta Manne Bergnéhr på telefon 08-22 09 00 eller via e-post manne.bergnehr@hellstromlaw.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marknadsassistent Linda Forsberg
08-220900
Marknadsassistent Linda Forsberg
08-220900

Sammanfattning

Besöksadress

KUNGSGATAN 33
STOCKHOLM

Postadress

BOX 7305
STOCKHOLM, 10390

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024