Help Desk Specialist

Arbetsbeskrivning

Vad vi gör och varför det är viktigt
Att skapa kundupplevelser i världsklass är inte lätt idag. Connectels utgångspunkt är att sammanlänka företag och deras kunder på ett smidigt sätt. Vår ambition är att göra det lättare för våra kunder att göra sina kunder nöjda. Att "connecta" människor är vår vardag.



Om rollen
Som Help Desk Specialist kommer du in i en tid med hög tillväxttakt, där vi behöver strukturera om för att kunna växa. En tid då fokus flyttas mot artificiell intelligens och bots som gör att hela vårt samhälle förändras i grunden. Connectel skapar mjukvara som gör att företag kan skapa magiska kundupplevelser genom att kombinera människa + teknik.

På Connectel vet vi att våra kunder är vår framgång, och att det är genom dem vi får möjlighet att utvecklas och anta nya utmaningar. Därför är vårt Help Desk-team hjärtat i vårt företag. Vi söker nu ytterligare en kollega som vill vara med på vår resa och dela ansvaret för att ge våra kunder service i världsklass. Som en del i vårt Help Desk-team bygger du starka relationer med kunder och samarbetar med customer sucess, sales, marketing och produktteamet. Vi ser framför oss att du brinner för att använda din analytiska förmåga för att identifiera problem (läs utmaningar), hitta lösningar och förbättra relationer.

För oss är helpdesk inte en stödfunktion utan ett team som genererar stort värde för företaget. Vi söker dig som tycker att kundlojalitet är nyckeln till framgång och som älskar att komma med kreativa idéer för att skapa, behålla och utveckla goda kundrelationer. Du har fallenhet för service, dvs kan och vill skapa "wow-upplevelser". Du ser lösningar där andra ser problem och du motiveras av att hjälpa kunden att nå hela vägen. Du är organiserad, systematisk, stresstålig och motiveras av att hantera flera kundärenden samtidigt.



Vad du kommer att göra

- Hantera inkommande frågor, serviceförfrågningar och beställningar via e-post, telefon och chatt

- Hantera tekniska önskemål från kunder

- Uppdatera vårt help center, product guides och FAQ

- Samarbeta med Customer Success för att utveckla kundrelationer

- Samarbeta med Sales & Marketing för att bidra till ökad försäljning

- Produkthantering för att hantera krav och bidra till ny funktionalitet

- Bidra till nya innovativa sätt att förenkla och förbättra kundupplevelsen



Som kollega söker vi dig som är:

- Kommunikativ. Du kan snabbt sätta din in i andra människors situationer och går all-in för att hitta lösningar.

- Motiveras av att hjälpa människor att lösa problem (vi kallar de utmaningar)

- En lagspelare som ser lagets framgång som det väsentliga i det dagliga arbetet - att hjälpa en kollega kommer naturligt.

- Orädd att ta diskussioner och du är konstruktiv i dialog med kunden för att ge bästa möjliga service

- Positiv till att ha flera pågående projekt samtidigt



Kvalifikationer

- Serviceinriktad och en vilja att göra kunder nöjda

- Teknisk förståelse för mjukvara

- Affärsinriktad och har en vilja att effektivisera och förbättra

- Bra på att lyssna in, ställa rätt frågor och förstå kundens behov

- Tidigare erfarenhet från helpdesk-arbete i SaaS-företag är meriterande

- Erfarenhet av felsökning är meriterande

- Grundläggande kunskaper om databaser och Linux

- Intresse för och lättlärd i nya IT-system

- Branscherfarenhet av kundservice

- Flytande i både svenska och engelska

- Relevant högre utbildning är meriterande



Bra att veta
Du kommer att ingå i Connectels Help Desk och Customer Success-team med bas i Stockholmsområdet (men främst arbete på distans). Vi ser helst att du bor runt Stockholm, men det är inget krav. Du kommer att rapportera till vår Head of customer success, Ken Persson.

Vi tillämpar kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Connectel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 4 juni 2023

Besöksadress

Bredgränd 15, Uppsala
None

Postadress

Bredgränd 15
Uppsala, 75320

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024