Helpdesk - First line / Second line

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst

Thalamus söker just nu fler IT människor och just nu till en av våra stora kunder i Värta hamnen för jobb inom Helpdesk - First/Second line. De växer så det knakar och behöver duktiga, lösningsorienterade och trevliga personer att jobba i deras first line och second line. Det är ett arbete som innebär problemlösning, där du får mycket kontakt med användare och en viktig roll i företagets IT avdelning. Du kommer vara IT-avdelningens ansikte utåt och lära dig mycket. Så brinner du för IT och vill få chansen att jobba på ett företag i framkant ska du söka hit!

Vi på Thalamus tror på en härlig gemenskap och en familjär känsla. Då du kommer jobba som IT-Konsult och vara stor del ute hos kund tycker vi att det är viktigt med trygghet. Vi erbjuder därför fast anställning och lön, där du både får trygghet när du är på och mellan uppdrag. Vi drivs av att utveckla människor och följa med deras resa inom IT och hoppas få möjligheten att träffa dig för att prata mer. Så missa inte chansen att söka denna tjänst och som tar dig vidare på en härlig resa inom IT.


Din bakgrund

Vi söker dig med stort driv och som har minst sex månaders relevant erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med ärendehanteringssystem och mot uppsatta mål.

Vi ser gärna att du har grundläggande kunskaper inom Windows 7, MS Office samt erfarenhet av att arbeta i Active Directory. Som person är du flexibel, social och serviceinriktad. Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.


Din profil

Du bör även ha kunskap inom följande områden för att lyckas som Helpdesk - First line:
- Ärendehanteringssystem
- Windows 7
- Microsoft Office
- Skrivare
- Active directory
- Fjärrstyrning


Din ansökan

Är du intresserad av denna tjänst som Helpdesk - First line vänligen ansök via vår hemsida tack. Vi kommer att starta intervjuprocessen i augusti och sista ansökningsdagen är den 17/1. Vid frågor är du välkommen att ringa eller mejla: Felix Hernvall: 08- 120 88 703, felix.hernvall@thalamus.se eller Andréas Johansson: 08- 120 88 798, andreas.johansson@thalamus.se

Din nya arbetsgivare

Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom Helpdesk, second line & Drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.

Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?

Kontaktpersoner på detta företaget

Kaj Böving

Camilla Molander

Camilla Molander
08-120 88 788
Christer Johansson
08120 88 744
Christer Johansson
08-120 88 744
Camilla Molander
08-120 88 788
Christer Johansson

Christer Johansson
08120 88 744
Camilla Molander

Christer Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 januari 2017

Besöksadress

Gustavslundsvägen 137, Bromma
None

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Bromma, 16751

Liknande jobb


28 maj 2024

Teknisk Support - AC

Teknisk Support - AC

28 maj 2024

28 maj 2024