Helpdesk First Line Support IT

Arbetsbeskrivning

Alektum Inkasso är ett av Europas ledande företag inom konsumentinkasso och långtidsbevakning.Vi hjälper våra kunder att driva in din fordran utan att äventyra kundrelationen.Det gör vi genom en kombination av välförpackade tjänster, professionella medarbetare och avancerat teknikstöd.Viktigt är också att vi alltid försöker ha en jordnära attityd.Idag har vi ca 250 medarbetare i 15 länder och på vårt huvudkontor i Göteborg är vi ca 80 medarbetare.IT-avdelningen består idag av 15 medarbetare och är uppdelad mellan support och utveckling.Supportgruppen är uppdelad på first och second line.Vi har idag ca 70 servrar och vi supporterar ca 250 klienter.Vi behöver förstärka vår IT-avdelning med ytterligare två duktiga personer inom first line support.För ytterligare information vänligen besök www.alektum.com. Arbetsuppgifter: Som first line support kommer du att arbeta med ärendehantering och supportera samtliga länder inom koncernen.Det innebär bl.a - First line support via telefon, mail och även vid personliga kontakter och lösa ärendena på ett effektivt och tillmötesgående sätt.Detta kan bl.a. innebära support av tekniska frågor inom inkassosystemet Nova, tillika databasuppdateringar samt övriga programvaror.- Vara behjälplig inom hårdvara vid nyinstallation av klienter och support till användarna.- Slussa vidare mer komplexa ärenden till second line support. Kvalifikationer: Du har tidigare arbetat med någon form av IT-support och gärna inom first line och vill fortsätta att arbeta inom området.Vi tror att du har en gymnasieutbildning, alternativt en KY baserad utbildning inom IT och har ett gediget intresse för IT.Det är meriterande om du har bra kunskaper inom SQL och tillika är van vid AD (Active Directory).Har du dessutom arbetat i systemet Kayako/e-Support är detta mycket intressant. Som person är du serviceminded och glad och du förstår att IT funktionen är en serviceorganisation där det alltid gäller att beställaren är i fokus.Du bör lösa problem och frågeställningar på ett noggrant och effektivt sätt.Du är hjälpsam och duktig på att hantera problem via telefon och har en naturlig fallenhet för att instruera och stödja personer i din omgivning.Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och övriga europeiska språk är meriterande.Du tycker om ordning och reda och vill vara med och utvecklas i ett snabbt växande företag som ligger i framkant inom teknikområdet. Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Ahlén
0708-338419
Marcus Johansson
0708429471
Maria Ahlén
0708-33 84 19
Marcus Johansson
0708-42 94 71
Maria Ahlén

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flexlife AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 24 maj 2010
  • Ansök senast: 7 juni 2010

Besöksadress

Bäckstensgatan 9, Mölndal
None

Postadress

Bäckstensgatan 9
Mölndal, 43149

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024