Helpdesk/Support IT-enhet

Arbetsbeskrivning

Skärgårdskommunen Österåker är en av landets snabbast växande kommuner och har idag över 39 000 invånare.Befolkningen är ung, nyföretagandet starkt och arbetslösheten låg.E18, Norrortsleden och Roslagsbanan är snabba förbindelser till Österåker.Centralorten Åkersberga ligger ca 30 minuter från Stockholm.Östeeråkers fantastiska natur och skärgård ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende.Vi beaktar jämställdhets- och mångfaldsaspekten vid rekrytering.För mer information www.osteraker.se ARBETSUPPGIFTER Österåkers kommun söker en medarbetare till vår IT- enhet, Helpdesk/support IT-enheten som består av 13 personer och ansvarar för drift, teknik, utveckling, helpdesk/support och underhåll av kommunens nätverk och därtill anslutna IT-resurser.I IT-enhetens tjänsteutbud ingår även att fungera som helpdesk/support till Produktionsförvaltningen.Tjänstens innehåll: .Helpdesk/Support mot användare i administrativ verksamhet, skolor och förskolor .Hantering av ärenden i enhetens ärendesystem KVALIFIKATIONER .Erfarenhet av kundsupport och Helpdesk funktionen (First-Line) .Förståelse för PC-installationer lokalt och i nätverk .Insikt i hur system och applikationslösningar samverkar med övrig infrastruktur .Trevligt sätt att bemöta våra kunder/användare .Van att använda ärendehanteringssystem .Några år av dokumenterat arbete i området Det är viktigt att du är noga och ansvarstagande vid hantering av ärenden.Du har också lätt för att samarbeta inom IT-enheten. Det är också viktigt att du har god social kompetens, är hjälpsam och ansvarstagande inför våra kunders önskemål.

Sammanfattning

Liknande jobb


4 juni 2024