Helpdesktekniker / first-linesupport

Arbetsbeskrivning

Bjuv är en kommun i utveckling. Vision Bjuv 2020 anger riktningen för vårt utvecklingsarbete och visar vägen till den attraktiva söderåskommunen med fokus på boende, miljö och näringsliv.

Vi är drygt 1 000 medarbetare som arbetar utifrån vår gemensamma värdegrund KRAFT. Med kompetens, respekt, ansvar, förtroende och tillgänglighet gör vi det bättre att bo, verka och leva i Bjuvs kommun. Tillsammans med oss får du vara med att påverka.

Bjuvs kommun är centralt belägen i nordvästra Skåne. Vi har goda kommunikationer med tåg och bussar samt närhet till E4 och E6.

På IT-enheten är vi 3 supporttekniker och en IT-chef. Vi sitter i kommunhuset i Bjuv, men arbetar i hela kommunen. Vi har även ett samarbete med grannkommunerna i vårt IT-arbete.



ARBETSUPPGIFTER
Som helpdesk-tekniker/first-line support fungerar du som användarnas första kontakt med IT-avdelningen, vanligtvis via telefon, e-post eller besök. Du avhjälper fel, ofta via fjärranslutning, samt slussar ärenden vidare till andra medarbetare på IT-avdelningen beroende på felens karaktär.

Uppläggning av skrivare samt hantering av användarkonton i vårt AD och vissa verksamhetssystem hanteras av dig i vår helpdesk.

Du hjälper verksamheterna att beställa IT-produkter och mobilabonnemang, sköter godsmottagning och lagerhållning samt lämnar ut beställda produkter till användare.Installation av datorer, plattor och mobiltelefoner är vanligt förekommande arbetsuppgifter.

En del allmänna administrativa uppgifter sköts av dig, exempelvis att skriva lathundar och beskrivningar till våra användare, hjälpa till med fakturor och liknande.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har ett genuint intresse för IT och service och du ska trivas att arbeta med människor.

Du ska ha goda kunskaper i Office-paketet och kontohantering i Microsoft AD. Vi vill även att du har kunskaper i Windows7, 8 och 10.

Du har vana att arbeta med installation av datorer via image-hantering och vana av att arbeta med fjärrsupport-verktyg.

Du förstår och kan uttrycka dig på god svenska i tal och skrift.

Om du dessutom har erfarenhet av verksamhetssystem vanligt förekommande i kommuner, exempelvis Procapita, Vitec Nova, EpiServer med flera så ser vi detta som ett plus.




Du ska ha erfarenhet av att arbeta med helpdesk och med first-line support.
Körkort är ett krav för tjänsten.

ÖVRIGT
Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv Båstad Helsingborg Höganäs Klippan Landskrona Perstorp Svalöv Åstorp, Ängelholm Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Gulistan Batak

Pauline Pertoft
0424585010
Maria Carrick
042-458 50 54
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
042-458 50 00
Christer Nilsson
042-452 50
Conny Bring
042-25 30 59
Inga Bakken
042-458 58 72
Anders Kronfelt
042-458 50 33
Britt- Marie Lindqvist
042 458 51 14
Staffan Persson
042-458 58 27

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bjuvs kommun BJUV
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% Dagtid. Måndag - Fredag Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-06-15 Tillträde enligt överenskommelse i juni 2016.
  • Publicerat: 29 januari 2016

Besöksadress

26725 BJUV
None

Postadress

Box 501
BJUV, 26725

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024