Helpdesktekniker till myndighet i Stockholm

Helpdesktekniker till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Denna kund söker en inhyrd konsult som ska arbeta som helpdesktekniker på en avdelning som jobbar med verksamhetsutvecklingsstöd. Konsulten kommer att ansvara för att ge support till myndighetens externa målgrupper som ett komplement till servicedesk, som supporterar interna målgrupper.
servicedesk består idag av 8 st medarbetare som hjälper kundens ca 800 medarbetare och ska alltså kompletteras med en ny funktion som ska supportera externa målgrupper med specifika IT-tekniska problem för vissa tekniska plattformar.

Ansvarsområden
Då tjänsten innefattar samordning, koordinering samt rapportering och ärendeanalyser, är det önskvärt med erfarenhet av att ha arbetat som gruppledare eller dylikt. Dessutom kommer du som helpdesktekniker jobba med AD för hantering av alla objekt och Nilex Service Platform för ärendehantering.
Helpdeskteknikern ska ge support och felavhjälpning till externa målgrupper. Kontakt kommer primärt att ske via mail som inkommer i ett ärendehanteringssystem. Men brådskande ärenden kan även vara via telefon. Det är krävs alltså ett självständigt arbete med att felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa.

Arbetstider
Heltid, måndag-fredag kl.8-16.30
Löpande uppdrag med 1 års förlängning i taget. 

Kvalifikationer
Krav:
högskoleutbildning inom dataområdet (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig datautbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt.
kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Svenska som modersmål alternativt flytande svenska på professionell nivå, både tal och skrift.
Självgående och bemöta kunder med ett konstruktivt förhållningssätt.
Arbetar strukturerat och är noggrann
Erfarenhet av att ha supporterat lösningar på olika typer av enheter såsom bärbara datorer, mobiltelefoner, surfplattor och dylikt och en förståelse för hur skillnad i enhet påverkar upplevelse och supportbehov
Minst 18 månaders erfarenhet av att ha arbetat med att supportera externa målgrupper (ej privatpersoner)
Dokumenterad erfarenhet av samordning
ITIL v3 eller v4 certifikat
Arbetat som gruppledare eller motsvarande


Meriterande:
Erfarenhet av Nilex Service Platform som ärendehanteringssystem
Kunskap om att sammanställa rapporter och att göra ärendeanalyser
Arbetat med ärendeövervakning och ärendeuppföljning




Ansökan
ansök snarast då tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2020
  • Ansök senast: 20 maj 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024