Helsingborgshem söker Reparatör med hög service känsla.

Arbetsbeskrivning

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 200 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs mer på www.helsingborgshem.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en reparatör som har ett eget driv och ansvar i att operativt lösa både felavhjälpande som akut underhåll. Tillsammans med ledande reparatör och övriga kollegor verkar du för att planera, genomföra och följa upp ditt arbete på ett strukturerat och säkert sätt med hög servicenivå. Du vet hur du på bästa sätt balanserar noggrannhet med kostnadseffektivitet.

Du utför i huvuddelen inkommande felanmälningar själv, via vårt egna system som kommer till din arbetsmobil. Du har också kontakt med externa entreprenörer vid avrop av arbete som vi inte utför i egen regi. Administration såsom beställningar av material och fakturahantering är del av din vardag.

Som reparatör innefattas beredskap och jourarbete i din tjänst.

För att trivas i rollen har du ett intresse och kunskap om fastigheter och dess installationer. I din roll som reparatör vistas du i våra kunders hem därför är kundbemötande och sociala förmåga mycket viktigt.

Vem är du

Vi söker dig med teknisk baskompetens, gymnasieexamen som lägst. Denna baskompetens har du byggt på genom erfarenhet av arbete i liknande tjänst och du har nu goda kunskaper inom det fastighetstekniska området. Tjänsten är baserad på bred allmänkunskap inom området. Specialistkunskap inom ventilation eller VVS är meriterande.

Med din personlighet har du förmågan att se och möta våra kunders behov. Du är driven och ansvarstagande, gillar problemlösning i ett varierande arbete med tidvis högt tempo. Du vet att god samarbetsförmåga är av vikt för ett gott teamarbete samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du behärskar svenska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Det är viktigt att du delar Helsingborgshems värdegrund och uppdrag att göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor.

Digitala administrationsverktyg är en del av vårt arbetssätt och du hanterar såväl dator som mobila lösningar med enkelhet. Erfarenhet från arbete i fastighetssystem är meriterande. Tjänsten är på heltid och B-körkort är ett krav. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktperson
Har du läst så här långt så finns det goda möjligheter till att du är intresserad av tjänsten. Välkommen att ansöka!
Då urvalsprocessen sker löpande är det av vikt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, ansök nedan med ett uppdaterat cv.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta eller Charlotte Åvall, eller 042-37 16 33.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 5 juli 2016

Liknande jobb


Quality Inspector

Quality Inspector

15 mars 2024