Heltidstjänst till kundservice på Landshypotek

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för Landshypoteks räkning en kundtjänstmedarbetare. Landshypotek är ett medlemsägt låneinstitut för jord- och skogsägare.
Nu har de i Linköping startat upp en ny funktion vilket är en kundtjänst för sina medlemmar runt om i Sverige. Tidigare har denna uppgift legat på lokalkontoren, men har nyligen övergått i en ren kundtjänst där man tar emot samtal från medlemmar i hela landet. De håller hus i nyrenoverade, fräscha lokaler i centrala Linköping, och erbjuder en dynamisk och utmanade arbetsmiljö i ständig förändring.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Landshypotek.

Arbetsuppgifter:
I och med att Landshypotek är en mindre företag så kommer du att få varierande arbetsuppgifter och en bred insyn i bolaget. Du kommer till exempel att svara på inkommande samtal gällandes vanliga låneärenden men också medlemsfrågor och dylikt. Du kommer att svara på e-post, vara Landshypoteks ansikte utåt i olika sociala medier, och hantera andra administrativa arbetsuppgifter. Det kan också handla om utgående samtal till exempel när man vill marknadsföra en tjänst mot en specifik grupp av medlemmarna, eller hälsa nya medlemmar och kunder välkomna.
Man jobbar alltid nära kunden och vill med kundtjänsten erbjuda service i världsklass.

Utvecklingsmöjligheter:
Här får du det sällsynta tillfället att jobba med många olika arbetsmoment som hör till finansvärlden och får en bred insyn i bolaget.

Vi söker sig som:
Brinner för att ge service utöver det vanliga och som vill följa med på Landshypoteks resa in i framtiden. Du får gärna ha en relevant utbildning exempelvis inom ekonomi eller juridik och tidigare erfarenhet av bankvärlden är mycket meriterande. Vi ser gärna att du är intresserad av jord och skog, då det ger dig ett försprång i att förstå kunderna. Vidare bör du vara kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig både skriftligt och muntligt i det svenska språket. Goda datorkunskaper är en förutsättning.

Som person är du kreativt tänkande och har lite skinn på näsan. Du kan ta för dig på ett sympatiskt sätt, och vet hur man levererar en bra kundupplevelse. Noggrannhet och ordning och reda är ord som beskriver dig väl, och du är orädd och positiv i ditt bemötande av kunderna.


Start: snarast
Uppdragets uppskattade omfattning: heltid
Uppskattad arbetstid: dagtid, kontorstider
Plats: Centrala Linköping
Kontakt: Frida Bragazzi. För att söka tjänsten klicka på "Sök jobbet". Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail lin03@academicwork.se under kontorstid.
Urval: Sker löpande

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Sandra Bohlin
0736-44 85 55 013-470 9606
Rekryteringskonsult Cathrin Eklund Lövstedt
013-244109 0736-448506
Rebecca Berg

Karolina Knutsson

Consultant Manager Anna Fransson
013-474 5178
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Consultant Manager Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Cathrin E.Lövstedt

Martin Danielsson

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 23
None

Postadress

Drottninggatan 23
LINKÖPING, 58225

Liknande jobb


6 december 2022