OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regional Source-To-Pay Officer
Är du redo för din nästa utmaning? Har du vad som krävs?
Henkel Norden rekryterar nu en Regional Nordic Source-To-Pay Officer till sitt kontor i Alvik.
Tjänsten är ett föräldravikariat på drygt ett år med start i november 2017.
Henkel:
Henkel är ett globalt företag med marknadsledande varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel är verksamt inom tre affärsområden – hushållsprodukter, kosmetik- och hygienprodukter samt lim, tätning och ytbehandling. Under 2016 hade Henkel-koncernen en omsättning på 18,7 miljarder euro och en vinst på 3,172 miljarder euro. Henkel Norden har ca 400 medarbetare i de fyra nordiska länderna och omsatte 208 miljoner euro under 2016.
För mer information om företaget se: www.henkel.se [ http://www.henkel.se/ ]
Tjänsten:
Vi erbjuder dig en dynamisk roll med ansvar att säkerställa att Henkels standarder och riktlinjer följs genom hela processen från ”Source to pay”.
Arbetet är brett; från att sourca och kommunicera avtal slutna med leverantörer, implementera resultatet av centralt styrda upphandlingar och projekt på en lokal nivå till att identifiera förbättringar och effektivisera utbetalningar av fakturor till Henkels leverantörer.
Du är Nordiskt ansvarig för indirekt material och tjänster, där det ingår att genomföra kostnadsbesparande projekt och leverantörsrelaterade aktiviteter inom de olika kategorierna bland annat; HR, Facility Management, marketing, Fleet, Techical supply med fler.
Lokalt ingår du i ett team om två personer.
Dina arbetsuppgifter:
• Ge processkunnande för att uppnå kontinuerliga process- och effektivitetsförbättringar och hantera projektutrullningar vid globala/regionala anbud.
• Analysera, identifiera och effektivisera faktura flöden och i en del av det implementera Henkels strategiskt utvalda faktura processer såsom self-invoicing och e-invoicing med befintliga och nya leverantörer.
• Stödja kollegor internt vid inköpsaktiviteter och säkerställa att organisationen köper in på de avtal som finns.
• Implementera globala sourcingstrategier.
• Agera som första inköpskontakt för nya leverantörer i Norden.
• Koordinera och svara på frågor från kollegor i Norden gällande, inköpsprocesser, fakturahantering, avtal, etc.
Din bakgrund:
• Högskoleexamen inom Ekonomi eller motsvarande och/eller tidigare erfarenhet av uppgifter inom Inköp/Purchase-to-pay, samt viss kunskap om redovisnings- och momsregler.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Kunskaper i annat nordiskt språk är meriterande speciellt finska. Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet krävs. Vi ser att du har erfarenhet av större affärssystem och kunskaper i SAP är meriterande.
• Erfarenhet av projekt och förhandlingar både skriftligt och muntligt.
Dina egenskaper:
Vi söker dig som är resultat- och processinriktad med starka analytiska färdigheter i kombination med en god kommunikativ förmåga. Du kan utan svårighet växla mellan en operativ och strategisk roll samt har en prestigelös inställning då rollen även innehåller mer rutinartade uppgifter.
Som person är strukturerad, välorganiserad och gillar att ha många saker som pågår samtidigt. Vidare är du social, serviceminded, flexibel, tar initiativ och betraktar dig själv som en problemlösare.
Kunna balansera och prioritera sina arbetsuppgifter och direktiv som kommer lokalt i Norden, centralt från category teamleads och inom den egna RPO (Regional Process operation) organisationen.
För att lyckas i rollen rör du dig med lätthet mellan detaljer och att ta ett helhetsperspektiv och har förmågan att driva projekt självständigt, göra prioriteringar och kan arbeta mot både långa och kortsiktiga mål.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper vid tillsättningen av denna tjänst.
Sista ansökningsdatum: 2017-10-22.
Urval sker löpande och tillsättning kan komma att göras innan sista ansökningsdatum så välkommen med din ansökan redan idag. Ansök via www.randstad.se [ http://www.randstad.se/ ]
I den här rekryteringen samarbetar Henkel Norden med Randstad. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hannah Sandström, hannah.sandstrom@randstad.se [ mailto:hannah.sandstrom@randstad.se ] eller 073-343 45 34.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström