Hjälpmedelsassistent

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningens uppgift är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 2 300 anställda inom bland annat hemvård, äldreboende, personlig assistans, boendestöd, boende för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet samt hemsjukvård. De största yrkesgrupperna är undersköterskor, omsorgsassistenter, personliga assistenter och sjuksköterskor. Vi anser att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på den omsorg och vård som vi erbjuder. Förbättringsarbete är en naturlig del i vardagen. Hos oss får du ett viktigt och omväxlande arbete där du ger andra människor livskvalitet.



ARBETSUPPGIFTER
Är du intresserad av att arbeta med hjälpmedel, är noggrann och har en organisationsförmåga? Då kan du vara den vi söker. Vi är 13 medarbetare på HjälpmedelsCentrum med befattningarna hjälpmedelsassistenter, hjälpmedelstekniker och medicintekniker. Hos oss finns även kommunens larmorganisation och fixartjänster. Vi söker en person som kan bistå omsorgsorganisationen med rådgivning av de hjälpmedel som finns i vårt sortiment.
Du kommer att arbeta med kundmottagning vilket innebär att möta kunder som kommer till HjälplmedelsCentrum, ta emot telefonsamtal från externa kunder, förskrivare ifrån både kommunal och privat regi för att vägleda dem i hjälpmedelsfrågor samt vara support i vårt hjälpmedelsprogram Sesam.
I arbetsuppgifterna ingår även administrativa arbetsuppgifter som registrering, registervård, beställningar och fakturering. Det ingår även andra praktiska arbetsuppgifter och hantering av hjälpmedelsleveranser.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha gymnasieutbildning. Vi söker dig som har datavana och ett ekonomiskt tänkande och som klarar av att arbeta fysiskt med daglig hantering av de hjälpmedel som ska levereras ut till kund. Du behöver vara stresstålig och snabbt kunna ställa om dig till nya förutsättningar men ändå ha fokus på dina arbetsuppgifter. Vi ser också att du är en problemlösare med stor samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Innan anställningsavtal tecknas för arbete inom omsorgsverksamheterna ska sökande uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.

Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Om du inte har möjlighet att söka digitalt så skicka din ansökan till:

Växjö kommun
Omsorgsförvaltningen
Box 1222
351 12 VÄXJÖ

Vänligen uppge referensnummer på ansökan.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rose-Marie Olsson
0470-43320
Maria Eidehall
0470-439 31
Kommunal Sydost
0470-415 58
Madelaine Tedborg
0470-79 68 47
Kommunal Sydost
0470-415 04
Peter Nilsson
0474-62 20 62
Ingrid Johansson
0474-62 20 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Carolina Karlsson
0470-438 82
Madeleine Wikström
0766-21 69 62

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Växjö kommun, Omsorgen
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2017-02-28 .
  • Publicerat: 13 juni 2016

Besöksadress

Västergatan 17 B 35112
None

Postadress

Box 1222
Växsjö, 35112

Liknande jobb


4 juni 2024

3 juni 2024