OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring och en framgångsrik tillverkningsindustri dominerar. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
ARBETSUPPGIFTER
Den kommunala hälso- och sjukvården ansvarar för sjukvårdsinsatser, rehabilitering och hjälpmedel inom såväl ordinärt som särskilt boende.
Att arbeta som hjälpmedelsassistent innebär att i samverkan med arbetsterapeuter och sjukgymnaster ansvara för hantering av hjälpmedel i kommunens hjälpmedelsförråd. Detta innebär:
* Beställning och returer av hjälpmedel
* Uppackning av hjälpmedel
* Rekonditionering och kvalitetskontroll av hjälpmedel
* Uppföljning av hjälpmedel
* Ansvar för befintliga register
KVALIFIKATIONER
Rehabiliteringsassistent eller likvärdig utbildning. Erfarenhet av hjälpmedelshantering, logistik samt god hjälpmedelskunskap.
Arbetet ställer höga krav på självständighet och stor vikt läggs vid personlig lämplighet, flexibilitet samt god samarbetsförmåga.
Datorvana och B-körkort erfodras. Krav: erfarenhet av hjälpmedelshantering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Anneli Wahlin
0490-25 51 66
Verksamhetschef Hälso och sjukvårdsverksamhet Marie Schmid
0490-25 53 15
Vårdförbundet Estrella Moran
0490-25 52 04
Vårdförbundet Eva-Lotta Brink
Enhetschef Annette Engdahl
0490-25 52 47
FSA Helen Lindersson
0490-25 51 62
FSA Eva Johansson
0490-25 51 70
LSR Christina Wiesel
0490-25 54 82
Kommunal Lena Hammar
0490-25 51 82