Hjälpmedelscentrum söker Hjälpmedelskonsulent

Arbetsbeskrivning

Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 000 anställda. Landstingets huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Vi bedriver en bred och komplex verksamhet med hög förändringstakt och ökad processorientering. Öppenhet och dialog ska känneteckna verksamheten både internt och externt. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

Hjälpmedelscentrum är en länstäckande verksamhet som arbetar med inköp, information och konsultation, lagerhållning och service av hjälpmedel för personer med rörelsehinder, kognitiva handikapp och kommunikationssvårigheter. Hjälpmedelscentrum ansvarar även för samordning av inkontinenshjälpmedel. Verksamheten är intäktsfinansierad och styrs politiskt av en gemensam nämnd med representanter från landstinget och länets 10 kommuner.


Arbetsuppgifter
Som hjälpmedelskonsulent arbetar du med konsultation och utprovningar av hjälpmedel till barn (0-20 år) med familjer. Din roll är att hitta lösningar i det dagliga livet för barnet/familjen i samarbete med förskrivaren. Administrativa uppgifter ingår i arbetet så som handläggning av beställningar, sortimentsarbete inklusive upphandling, utbildning och information.
Du har ett nära samarbete med hjälpmedelskonsulent och tekniker inom barnteamet. Även samarbete med andra kompetenser och funktioner inom Hjälpmedelscentrum som t.ex. kundtjänst, inköp och logistik ingår i det dagliga arbetet.

Kvalifikationer
Leg. arbetsterapeut. Du ska ha några års yrkeserfarenhet inom habilitering/rehabilitering. Du ska även ha erfarenhet av att arbeta med funktionshindrade barn/ungdomar eller hjälpmedelsverksamhet. Datorvana är ett krav. Kunskap i datasystemet Sesam är meriterande liksom fördjupade kunskaper inom sittande. Du har förmågan att sätta dig in i barnets/familjens situation. Du är serviceinriktad och flexibel i mötet med barnet/familjen/förskrivaren och ser möjligheter och lösningar av det individuella hjälpmedelsbehovet. Din förmåga att samarbeta, ta ansvar, planera, organisera samt kunna väga in ett ekonomiskt perspektiv är god. Du har tydliga och välgrundade värderingar och värdesätter olikheter. Du styrs av etik i avgörande situationer. Arbetet innebär resor i länet varför körkort och körvana är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning heltid. Tillträde efter överenskommelse.


Sista ansökningsdag 6 september 2013.






Välkommen med din ansökan. Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt!

Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt.

Kontaktpersoner på detta företaget

LenaEklund, Enhetschef Onkologimottagningen
021-174095
CeciliaColmet, Avdelningschef
021-17 57 75
BennyViklund, Vårdförbundet-Vårdavdelningen
021-17 32 20
EvaEricson, Vårdförbundet-Strålbehandlingen
021-175220
BjörnGustafsson, Verksamhetschef
0221-264 45
PhillipEskridge fr 17 juli, Resultatområdeschef
021-17 59 93
AgnetaJohansson, Enhetschef
021-17 56 70
Maria Linder, Förvaltningschef
021-17 65 73
JakobKlasander, Fackligt repr. Vision
021-17 69 51
RobertOlsson, Enhetschef
070-223 14 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Västmanland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 augusti 2013

Besöksadress

Landstinget Västmanland, 721 89 Västerås
None

Postadress

Landstinget Västmanland
Västerås, 72189

Liknande jobb


Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

5 mars 2024

26 februari 2024

6 november 2023