Hjälpmedelskonsulent

Arbetsbeskrivning

Hjälpmedelscentralen

Omfattning
Heltid, tillsvidare med tillträde snarast.

Dina arbetsuppgifter
Du ingår i teamet som ansvarar för vår kundmottagning. Du ger råd, tar emot beställningar och felanmälningar, lämnar information skriftligt och muntligt, tar emot besökare, genomför temaaktiviteter mm inom alla hjälpmedelscentralens produktområden.
Hjälpmedelscentralen vill vara en plats där alla kan få information om hjälpmedel. Du skall vara med och utveckla vårt sätt att möta våra kunder, patienter och övriga besökare. Ett viktigt område att arbeta vidare med är hur vi möter våra olika kunder på vår hemsida, via sociala medier och andra e-tjänster.

Andra arbetsuppgifter för en hjälpmedelskonsulent såsom utprovning och information/utbildning ingår.


Din kompetens
Du är legitimerad arbetsterapeut eller sjukgymnast med erfarenhet från arbete med hjälpmedel. Du bör ha erfarenhet av att bedöma behov, förskriva och följa upp hjälpmedel och ha ett stort intresse av området. Vi ser gärna att du har intresse av web-baserad kundkontakt och information.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Det är viktigt att du har en hög känsla för service och har ett gott bemötande. Vi vill att du tar egna initiativ och driver utveckling inom området. Det är viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort är ett önskemål även om merparten av arbetet idag utförs på hjälpmedelscentralen.




Frågor och ansökan
Uppgifter lämnas av Lovisa von Goës 036-32 87 11 och Marika Byrd 036 – 32 87 15.
Facklig företrädare för SACO Stefan Frisk, 036-32 87 05 och för Vision Roland Håkansson 036 – 32 87 00.


Välkommen att söka jobbet via länken nedan. Sista ansökningsdag 17 september

Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande specialistenhet. Våra målgrupper är personer med rörelsehinder, begåvningshandikapp, kommunikativa och kognitiva samt medicinska funktionsnedsättningar. Vi ansvarar för rådgivning, utprovning, logistik och service kring hjälpmedel samt utbildning av förskrivare. Våra kunder är patienter med hjälpmedelsbehov samt olika personalgrupper inom kommun och landsting. Vår verksamhet omfattar landstinget i Jönköpings län samt länets alla kommuner.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget i Jönköpings län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100%, Tillträde så snart som möjligt -
  • Publicerat: 28 augusti 2014

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

5 mars 2024

26 februari 2024

6 november 2023