Hjälpmedelskonsulent

Arbetsbeskrivning

Hjälpmedelsfilialen, Nyköping, Landstinget Sörmland

Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.

Arbetsplats
Hjälpmedelscentralen (HMC) är en länsövergripande verksamhet som erbjuder landstinget och länets kommuner hjälpmedelsservice för personer med funktionsnedsättningar. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i Eskilstuna, med filialer i Nyköping och Katrineholm.

Vi är organiserade i fyra sektioner: administration, konsulenter, lager/logistik och teknik. Vi är totalt ca 75 medarbetare. På filialen arbetar idag fyra konsulenter, två tekniker och fyra administratörer. Alla våra medarbetare har ett stort engagemang för vårt uppdrag.

Hjälpmedelscentralen är intäktsfinansierad och drivs i samverkan mellan landstinget och länets kommuner.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Medicinskt sakkunnig vid utprovningar av hjälpmedel inom det rörelsetekniska området.
• Informera, utbilda och ge råd till förskrivare.
• Medverka vid sortimentsarbete och upphandlingar.
• Följa utvecklingen inom aktuella områden.

Du kommer att arbeta både självständigt och i team med övriga sektioner på HMC.

Din kompetens
Vi söker leg. Arbetsterapeut alt. leg. Sjukgymnast/Fysioterapeut.
Vi söker dig som är positiv, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta.
Du har klinisk erfarenhet, kunskap om hjälpmedel och arbetar idag som förskrivare.

Erfarenhet av NCS Cross och Officepaketet.
B-körkort är ett krav.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidare, heltid, tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef Lotta Berggrund 076-4952552 v. 30 och framåt
Hjälpmedelskonsulent:
Kristina Ekstrand, 0155-247907 v. 33 och framåt
Monica Lindström, 0155-245334 v. 30,31,32
Facklig information SACO Karin Wennerberg Thorén, 0150-563 92

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-08-28.
Inför tillsättning av tjänst kommer vi att begära utdrag ur Misstanke- och belastningsregister.




Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -
  • Publicerat: 28 juli 2016

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


Arbetsterapeut till projekt - Steg till Arbete!

Arbetsterapeut till projekt - Steg till Arbete!

22 mars 2024

19 april 2024