Hjälpmedelskonsulent

Arbetsbeskrivning

Gotland är en fantastisk plats att bo och leva på med ett rikt kulturliv, unik natur och en arbetsmarknad som präglas av entreprenörsanda. Idag är vi 57 000 invånare och vår förhoppning är att det i framtiden är ännu fler som valt att leva och bo här. På Gotland ansvarar Region Gotland för kommun- och landstingsuppgifter och har även det regionala utvecklingsansvaret. Inom Region Gotland arbetar ungefär 6000 engagerade medarbetare inom ca 240 olika yrken med att ge vård, omsorg, utbildning samt service till våra invånare. Arbetet inom Region Gotland baseras på vår värdegrund som är förtroende, omtanke och delaktighet.

Välkommen att bli en av oss!

Som en del av Region Gotland utvecklar och erbjuder serviceförvaltningen effektiva tjänster som skapar värde för kunden. Vi månar om kvalitet och service, är tydliga i våra åtaganden och för en aktiv dialog med våra kunder. Våra verksamhetsområden är IT/telefoni, ledningsstöd, måltidsförsörjning samt logistik.

Hjälpmedelscentralen ingår i serviceförvaltningen och ansvarar fördelar av hjälpmedelsförsörjningen i region gotland. Det innebär att vi svarar för bl.a., inköp, lagerhållning, underhåll, service och distribution av hjälpmedelsartiklar.

ARBETSUPPGIFTER
Som Hjälpmedelskonsulent på Region Gotland kommer du att svara för råd och stöd till förskrivare, brukare, tjänstemän, medborgare i Region Gotland i olika typer av hjälpmedelsfrågor. Arbetsuppgifterna är breda och du kommer bland annat att delta i de upphandlingar som görs inom hjälpmedelsområdet, hantera leverantörskontakter och logistik vid hjälpmedelsvisningar, omvärldsbevakning av hjälpmedelsområdet och ansvara för kortare utbildningar i förskrivningsprocessen, produkter och regelverk.
Du kommer att vara väl insatt i både regelverk och produkter vilket gör dig till den självklara kanalen för information och vägledning till såväl ovan nämnda intressenter som till medborgare och intresseorganisationer. Du kommer fungera som sakkunnig i olika sammanhang såsom ärendegrupp, hjälpmedelskommitté och andra möten kring hjälpmedel.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut eller sjukgymnast. Du har tidigare erfarenhet från ditt yrke och du har ett gediget intresse för hjälpmedelsfrågor. Ett krav för tjänsten är att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med hjälpmedel. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som hjälpmedelskonsulent eller gått en hjälpmedelskonsulentutbildning ser vi det som meriterande. Har du dessutom tidigare erfarenhet av upphandling eller av hjälpmedelssystemet websesam/S2 ser vi det som ett plus.

Eftersom tjänsten innefattar mycket kontakter med andra såväl interna som externa aktörer är din kommunikationsförmåga av yttersta vikt och du ska även kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Som person är du förtroendeingivande och självgående. I mötet med andra är det viktigt att du har god serviceförmåga såväl som att du är tydlig med vad regelverket föreskriver.
Körkort erfordras.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef, Hjälpmedel- och varuförsörjning Sven-Åke Håkansson
0498 26 94 06
Enhetschef Sven-Åke Håkansson
0498-26 94 06
Enhetschef Sven-Åke Håkansson
0498-269406

Sammanfattning

Besöksadress

Visborgsallén 19 Visby
None

Liknande jobb


Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

5 mars 2024

26 februari 2024

6 november 2023