HJÄLPMEDELSKONSULENT

Arbetsbeskrivning

HJÄLPMEDELSKONSULENT

Vikariat 100% tom juni 2010. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Arbetsplats: Hjälpmedelscentralen, Kalmar

Basenheten Upphandling/ Inköp/Förråd/Hjälpmedel ingår i Serviceförvaltningen som är den förvaltning i Landstinget i Kalmar Län som bistår vården med yttre service. Basenheten består av Hjälpmedelscentralerna, Hjälpmedelsförrådet, Upphandling, Inköp/Avrop, Centralförråd och Offset och har sin verksamhet i både Kalmar och Västervik. Hjälpmedelscentralerna ansvarar för konsultation, utbildning, hjälpmedelsutprovning, anpassning, service och underhåll av hjälpmedel. Vi är en serviceenhet som arbetar mot landstingets olika vårdgivare och länets kommuner.

Vi söker en vikarierande hjälpmedelskonsulent till Hjälpmedelscentralen vid Länssjukhuset i Kalmar. Tjänsten har inriktning mot barnhjälpmedel och hjälpmedel för kommunikation och kognition för både barn och vuxna.

Som hjälpmedelskonsulent ansvarar Du vidare för att:
. informera, ge råd och utbilda förskrivare och andra beställare om hjälpmedel och dess användning
. vid utprovning/anpassning av hjälpmedel vara medicinskt kunnig och sortimentskunnig
. leda och driva marknadsbevakning och sortimentsurval för delar av sortimentet för hela länet.

Vi söker Dig som är leg. arbetsterapeut med yrkeserfarenhet. Erfarenhet av arbete med hjälpmedel är meriterande. Då hjälpmedelscentralerna ska vara en kunskapsresurs krävs god förmåga att förmedla information om hjälpmedel både till personalgrupper och brukare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där samarbetsförmåga och initiativförmåga bedöms tillsammans med kravet att kunna arbeta självständigt inom de givna direktiv som fastställs för verksamheten. Datorvana är ett krav och då arbetet även medför mycket resor erfordras B-körkort.

Sammanfattning

Liknande jobb


15 maj 2024

Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

7 maj 2024

Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

5 mars 2024

26 februari 2024