Hjälpmedelskonsulent (leg arbetsterapeut) LD Hjälpmedel, Borlänge

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.

Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.

LD Hjälpmedels uppdrag är att genom hjälpmedel, habiliterings- och rehabiliteringsstöd, rådgivning, konsultation, information samt tolktjänst, bidra till bästa möjliga livssituation för personer med funktionsnedsättning. Vi är cirka 160 medarbetare och samarbetar med primärvård, specialistsjukvård och Dalarnas kommuner.

ARBETSBESKRIVNING

Nu behöver vi förstärkning till avdelning Rörelse och söker en ny medarbetare till det team som arbetar inom området eldrivna rullstolar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att vara ett stöd till kunden i förskrivnings-processens alla delar, främst genom rådgivning, utprovning och anpassning samt handläggning av beställningar. I arbetsuppgifterna ingår även sortimentsarbete inklusive upphandling, utbildning och information till våra kunder.

Arbetet är länsövergripande men placeringsort är Borlänge.

KVALIFIKATIONER

Krav:
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med minst 3 års yrkeserfarenhet av rehabilitering/ habilitering. Du har erfarenhet av behovs- och aktivitetsbedömning, förskrivning och utprovning av hjälpmedel i hemmiljön. Datorvana är ett krav. Arbetet innebär resor i länet varför även körkort och körvana är ett krav.

Meriterande:
Meriterande är om du har erfarenhet av neurologisk/geriatrisk rehabilitering/habilitering. Vi ser gärna att du har viss kunskap inom området eldrivna rullstolar, har ett praktiskt handlag och tycker det är intressant att hitta lösningar i kombinationen människa - teknik, har arbetat konsultativt mot flera kontaktytor och har vana att tala inför grupp.

Personliga egenskaper:
För att var framgångsrik i arbetet behöver du sätta kunden i centrum och ha en utpräglad servicekänsla, ha ett gott bemötande, vara lyhörd och ha ett konsultativt arbetssätt, allt utifrån våra kunders behov. Du har lätt för att samarbeta, är noggrann, kan se helheten i aktivitet, ge förslag på lösningar, har lätt för att organisera, planera och arbeta strukturerat samt har en god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson

Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist

Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Dalarna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön.
  • Heltid. Tillsvidare. Tillträde 2017-08-01 eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 31 mars 2017

Besöksadress

Personalenheten 79182 FALUN
None

Liknande jobb


Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

5 mars 2024

26 februari 2024

6 november 2023