OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en hjälpmedelskonsulent som jobbar mot sjukvårdsnära material. Detta är en nyinrättad befattning då vi har sett en efterfrågan från kunder kring kompetensområdet. Då tjänsten är nyinrättad finns möjlighet att vara med och påverka utformningen till viss del.
Som hjälpmedelskonsulent kommer du att arbeta i team med andra konsulenter för redan befintliga hjälpmedelsområden samt med administration och lagerpersonal på arbetsplatsen. Tjänsten kommer även att innebära samarbete med upphandlingsenheten inom Region Jämtland Härjedalen. Dina arbetsuppgifter kommer främst att vara:
• Handleda och stötta länets förskrivare i frågor om sjukvårdsnära material via telefon/mail/ informationsspridning via hemsida.
• Ha ansvar över sitt produktområde (dvs. nutrition, inkontinens och diabetes) och sitt eget utbildningsbehov i samverkan med upphandlingsenheten.
• Aktivt driva arbetet med sortiment och lageroptimering.
• Arbeta med förskrivningar, beställningar, administration och artikelvård i vårt IT-system Sesam.
• Driva processer inom materialenheten såsom att arbeta fram förskrivardirektiv, lathundar/guider och andra lokala rutiner.
• Samarbeta med upphandlingsenheten under upphandlingsprocessen.
• Aktivt stödja arbetet med produktsortiment i samband med upphandling.
Arbetet är självständigt och du styr i stor utsträckning din egen planering samtidigt som du behöver samarbeta med övrig personal inom verksamheten. Det är viktigt att du har ett konsultativt förhållningssätt. Arbetet ställer höga krav på initiativförmåga. För att trivas med arbetet bör du kunna "hålla många bollar i luften”. Personliga egenskaper såsom flexibilitet och samarbetsförmåga är en förutsättning för arbetet.
Arbetet är självständigt och du styr i stor utsträckning din egen planering samtidigt som du behöver samarbeta med övrig personal inom verksamheten. Det är viktigt att du har ett konsultativt förhållningssätt. Arbetet ställer höga krav på initiativförmåga och ”hålla många bollar i luften”. Personliga egenskaper såsom flexibilitet och samarbetsförmåga är en förutsättning för arbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Några års yrkeserfarenhet från hälso- och sjukvård är obligatorisk. Kunna utrycka sig väl i tal och skrift. B-körkort krävs.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Region Jämtland Härjedalen har ett antal hyreslägenheter för personalen.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Sara Häggström
Hjälpmedelskonsulent/leg. Logoped Maria Kling Einarsson
063-153850