Hjälpmedelskonsulent - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nya förutsättningar gör att vi nu behöver stärka upp med fler hjälpmedelskonsulenter!

Att arbeta hos oss är varierande, utmanande, stimulerande och roligt. Är du framåt, nyfiken och har ett eget driv då kan du vara vår nya medarbetare på Rådgivning?

Hjälpmedelskonsulentens huvudsakliga arbetsuppgifter består av:


• Konsultation med rådgivande funktion till förskrivare (leg. arbetsterapeuter, leg. fysioterapeuter, sjuksköterskor mfl)
• Hjälpmedelsrådgivning främst inom området rörelsehinder för barn och vuxna men även en del kognition, larm och omgivningskontroll
• Förskrivarutbildningar till våra avtalskunder (SLL, kommuner och privata vårdaktörer)
• Uppdragsutbildningar till hemtjänstpersonal, assistenter & färdtjänstpersonal mfl.
• Utvecklingsarbete, processinriktat arbetssätt

Kvalifikationer


• Du ska vara utbildad leg. arbetsterapeut alt leg sjukgymnast/fysioterapeut
• Du ska gärna ha några års erfarenhet av yrket
• Du ska ha B körkort

Egenskaper


• Du ska vara en lagspelare
• Du ska arbeta metodiskt och effektivt
• Du ska ha god samarbetsförmåga
• Du ska vilja verka i en utvecklande arbetsmiljö
• Du ska ha en hög serviceanda

Meriterande kvalifikationer


• Att ha erfarenhet av arbete inom habilitering/rehabilitering

Sista dag för ansökan är 21 januari 2019

Har du frågor så kontakta gärna någon av oss.

Malin Malmjärn, enhetschef malin.malmjarn@sodexo.com

Karin Iverhed, arbetsledare karin.iverhed@sodexo.com

Fackliga representanter

Lena Saurell, Sveriges arbetsterapeuter lena.saurell@sodexo.com

Sara Enlund, Fysioterapeuterna sara.enlund@sodexo.com


Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 80 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.

Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.

Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Norden omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper

LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy  Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sodexo AB Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Intjänad månadslön
  • Heltid/ 100%
  • Publicerat: 17 december 2018

Besöksadress

Muréngatan
None

Postadress

Box 47620
Stockholm, 11794

Liknande jobb


Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

5 mars 2024

26 februari 2024

6 november 2023