OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en hjälpmedelskonsulent med inriktning mot kommunikationshjälpmedel och AKK.
Som hjälpmedelskonsulent kommer du att arbeta i kommunikations- och kognitionsteamet som består av konsulenter och tekniker. Dina arbetsuppgifter kommer främst att vara:
• Konsultation, rådgivning, utprovning, anpassning av hjälpmedel och ny teknik främst inom kommunikation och alternativa styrsätt till datorer.
• Ha ansvar över vissa produktområden och se till att hålla sig á jour genom att söka marknadens nyheter .
• Ha kontakt med länets förskrivare och stötta i hjälpmedelsfrågor.
• Handleda och utbilda förskrivare och nätverk.
• Aktivt ta del i införande av sortiment samt uppföljning.
Insatserna kommer främst att utföras i Hjälpmedelscentralens lokaler i Göviken, men kan i förekommande fall ske som hembesök och externa utbildningar över hela länet. Arbetet är självständigt och du styr i stor utsträckning din egen planering samtidigt som du ofta behöver samarbeta med övrig personal inom verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad logoped. Några års yrkeserfarenhet från hälso- och
sjukvård är obligatorisk.
Vi söker en person som arbetar metodiskt och självständigt, är stresstålig och har god samarbetsförmåga. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Du bör ha stort intresse för ny teknik och ha god planeringsförmåga. Intresserad av att driva hjälpmedelsprocesser, förskrivardirektiv och andra rutiner framåt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Möjlighet att få hjälp med hyreslägenhet finns.
Region Jämtland Härjedalen satsar på forskning. Finns möjlighet att deltidsforska i kombination med denna befattning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Sara Häggström
Hjälpmedelskonsulent/leg. Logoped Maria Kling Einarsson
063-153850