Hjälpmedelssamordnare till Hjälpmedelscenter

Arbetsbeskrivning

Landstinget Blekinge är ett bra val för dig som tycker att livet, med allt vad det innebär, är viktigt. Vi ger dig utmärkta förutsättningar att ge god vård och förbättra människors hälsa. Vi ger dig också möjlighet att välja en skön miljö för arbete, boende och fritid som genomsyras av livskvalitet.

Hjälpmedelscenter i Blekinge försörjer Landstinget Blekinge samt länets fem kommuner med kognitions-, kommunikations-, syn-, medicintekniska behandlingshjälpmedel samt hjälpmedel för rörelsehinder.
Ett av Hjälpmedelscenters större uppdrag 2017, och framåt, är att skapa bra förutsättningar för genomförandet av Framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Den tekniska utvecklingen fortsätter att accelerera och informationssamhället förändras i allt snabbare takt. Den nya generationens krav och förväntan på moderna lösningar, dialog, insyn och egen valfrihet är en viktig aspekt vid införandet av Framtidens hälso- och sjukvård. Vi behöver nu mer än någonsin beakta ny välfärdsteknik och medicintekniska produkter som implementeras i hemmen samt att införa nya innovationer inom hemsjukvården i kommuner och landsting.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ingå i ett team som ansvarar för hela inköpskedjan, allt från upphandlingsprocessen till inköp av aktuellt hjälpmedel. Ditt huvudområde kommer att innefatta upphandling av medicintekniska hjälpmedel, där din roll blir att ha sakkunskap om hjälpmedel. Arbetet innebär ett nära samarbete med landstingets upphandlingsenhet, förskrivare, övriga yrkesroller i hjälpmedelsverksamheten och en regional samverkan med andra landsting/regioner. Tjänsten omfattar både tvärprofessionellt och självständigt arbete.

Exempel på uppgifter som kommer att ingå i tjänsten;
• Delaktig i att samordna nationella, regionala och lokala överenskommelser som berör upphandlingsområdet.
• Omvärldsbevaka och delta i upphandlingsarbetet på regional och lokal nivå.
• Ansvara för upphandlingsarbetet tillsammans med upphandlare från Affärsenheten på Landstinget Blekinge. Upphandlingsarbetet innebär att leda referensgruppsarbetet under upphandlingsprocessen, ta fram underlag och utforma kravspecifikationer utifrån verksamheternas behov.
• Ansvara för avtalshantering och avtalsuppföljning.
• Ha goda kunskaper om hjälpmedelsmarknaden.
• Leda implementeringsprocessen av nya produkter samt vara delaktig i framtagandet av våra riktlinjer och kravspecifikationer för våra hjälpmedelsprodukter.
• Bevakar hjälpmedelsutvecklingen och delta i diskussioner när nya metoder och teknik ska införas.
• Bevaka ny lagstiftning, föreskrifter, allmänna råd, nationella riktlinjer inom upphandlingsprocessen av hjälpmedel.
• Samordna den interna processen kring nya produkter vad gäller riktlinjer, kompetens och nya arbetssätt.
• Handlägga och bereda ärenden till Samverkansnämnden.



KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten har du för verksamheten relevant högskoleutbildning inom vård- och omsorg eller teknik.
Det är meriterande om du har erfarenhet av offentligt upphandlingsarbete, kunskap i/om LOU och kunskap/kännedom om offentlig verksamhet och då medicinteknisk verksamhet i synnerhet.
Vi vill att du som söker har en bra organisationsförmåga, har känsla för service och är flexibel, då arbetet i stor utsträckning innebär att snabbt hantera uppkomna behov från andra organisationer. Du ska vara drivande och har lätt för att samarbeta. Du har förmåga att kunna leda, administrera, planera och prioritera ditt uppdrag och omsätta våra kunders önskemål till fungerande lösningar med rätt kvalitet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort erfordras.


ÖVRIGT
Tack för att du skickar din ansökan via länken i denna annons. Det kvalitetssäkrar och effektiviserar rekryteringsarbetet. Fyll i din ansökan noggrant så att vi får en komplett och rättvisande bild av dig .

När du skapat ditt konto, kan du logga in och uppdatera ditt CV samt ändra i ditt personliga brev. På så sätt kan du framöver söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Mats Hoberg
0455-73 63 36
Avdelningschef Lars Djuréen
0455-73 63 66
Avdelningschef Konsulent Teknik Peter Franke
0455-73 70 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Blekinge, Hjälpmedelscenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 16 november 2016

Besöksadress

Karlskrona
None

Postadress

Bättringsvägen Wämö Center
KARLSKRONA, 37181

Liknande jobb


15 maj 2024

Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

7 maj 2024

Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

5 mars 2024

26 februari 2024