OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med starka varumärken och i ett framgångsrikt bolag? Är bra villkor och marknadsmässig lön viktigt? Värderar du personligt engagemang och tillgänglighet högt? Då är Wise Professionals den perfekta arbetsgivaren för dig! Wise Professionals konsultverksamhet fortsätter att växa och vi söker därför för kunds räkning en HR Administrativ Specialist. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på några månader i väntan på att en rekrytering är slutförd. Vi söker dig som kan börja omgående.
Ditt uppdrag
Företaget är ett internationellt bolag har cirka 500 medarbetare. På kontoret i Stockholm arbetar cirka 200 personer. Du kommer att tillhöra företagets HR-avdelning som idag består av cirka 10 medarbetare.
Som HR Administrativ Specialist kommer du först och främst fokusera på HRIS, HR-administration samt Compensation & Benefits. Exempel på arbetsuppgifter/ansvarsområden som ingår i ditt arbete som HR Administrativ Specialist är:
• Ansvara för systemuppdateringar och systemstruktur
• Hantering och registrering av medarbetare samt kontrakt
• Processägare för medarbetarenkäten
• Ta fram information, rapporter och nyckeltal i de olika systemen
• Hantera HR-portalen och innehållet i denna
• Introduktion för nya medarbetare
• Koordinera lönerevisonen i Stockholm och i utlandet
• Administration kring bonusar
• Hantering av pensioner och rapportering till myndigheter
• Viss lönehantering och ge support till lönespecialist
Din bakgrund
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att jobba som HR-administratör, alternativt har du jobbat med löner, pensioner och numeriska HR-värden tidigare. Eftersom all kommunikation sker på engelska är det viktigt att du behärskar språket obehindrat.
I rollen som HR Administrativ Specialist kommer mycket arbete ske i olika system. Vi ser gärna att du har arbetat i Hogia innan, alternativt har du arbetat i ett flertal olika HR-system. Vidare ser vi att dina kunskaper i Excel är mycket goda.
Som person är du noggrann och har en förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du kan på ett diplomatiskt och smidigt sätt hantera många olika personligheter. Du är dessutom en problemlösare som kan driva olika frågor framåt. Vidare ser vi att du har en förmåga att planera och arbeta proaktivt. Rollen ställer höga krav på service och vi söker dig som tycker om att ha många olika kontaktytor och trivs i rollen som spindeln i nätet.
Wise Professionals erbjuder
Ett spännande uppdrag hos en välkänd uppdragsgivare med möjlighet för dig som konsult att vara med att påverka och utvecklas inom organisationen. Wise Professionals erbjuder marknadsmässiga löner och generösa villkor så som friskvårdsbidrag för alla våra konsulter och utvecklingsmöjligheter för dig som vill utvecklas vidare i din konsultroll. Som konsult kommer du ha nära kontakt med din konsultchef med möjlighet att delta på våra inspirerande konsultträffar.
Mer om tjänsten
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa kandidatansvarig Sofia Sjögren telefonnummer 076-000 18 57 eller konsultchef Barbara Lidholt på nummer 076-525 90 47. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Sjögren
Anna Colton
Martina Träen
Linnea Nordström
Alexandra Schröder
Sofia Boström
Kajsa Anäng
Barbara Lidholt
Camilla Lundberg
Annika Stålhandske Holm