HR administratör

HR administratör

Arbetsbeskrivning

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Nu söker vi en HR administratör som verkligen gillar administration och är duktig på system.

I din roll ingår att bl.a. ansvara för att administrera kommunens lönekartläggning, verksamhets och nyckeltalsrapportering, protokoll hantering, arkivering. Du kommer även ansvara för medarbetarenkäten- och lönekartläggningssystemet och stötta chef och dina närmsta kollegor med administrativa uppgifter.

Formella krav

- Eftergymnasial utbildning inom HR/ Lön/ Ekonomi alternativt likvärdig förvärvad kunskap 
- Det är meriterande om du har erfarenhet av HR-arbete 
- Dokumenterad god data- och systemvana
- Ett genuint intresse för HR analytics

För att trivas i rollen ser vi att du som person är självgående och tar ansvar och ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Vidare är det viktigt att du är kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbete. Som person motiveras du av möjligheten att ständigt lära dig nya saker och utvecklas. Eftersom rollen innebär en del kontaktytor i organisationen så ser vi gärna att du trivs i sociala (digitala) miljöer och har en god kommunikativ förmåga.





Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078

Sammanfattning

Besöksadress

Varvsvägen 1
None

Postadress

Varvsvägen 1
Uddevalla, 45181

Liknande jobb


3 juni 2024

HR-administratör till LKAB

HR-administratör till LKAB

29 maj 2024

Arbetsmarknadskoordinator

Arbetsmarknadskoordinator

28 maj 2024