HR-Administratör deltid

Arbetsbeskrivning

Tjänsten innefattar allehanda personaladministrativa uppgifter. Du ingår i HR-avdelningen som idag består av 7 personer och du rapporterar till HR-chef.

Arbetsuppgifterna innefattar administration och planering av:

•Rekrytering, hålla i trådarna kring annonsutförande, mottagande av ansökningar, tackbrev till sökande etc.
•Uppdateringar på intranätet främst i personalhandboken, men även under Moderna Chef
•Administration och logistik runt ledarskapsutbildning/chefsträffar, introduktionsutbildning, personalsamlingar mm
•Hantering av friskvård, företagshälsovård, personalrabatter etc.
•Fakturahantering och arkivering av HR-dokument av olika slag
•Allmänna personaladministrativa uppgifter

Vara behjälplig med vissa löneadministrativa uppgifter och att tillsammans med övriga personalavdelningen hålla i interna projekt såsom medarbetarundersökning, julfest etc.

Ett projektarbete gällande digitalisering av HR-processer kommer att pågå under hösten. Detta innebär krav på flexibiliet att resa till Danmark några dagar under tiden för projektet.

Vi söker dig som har erfarenhet som HR-administratör eller studerar inom HR och vill ha en deltidssysselsättning. Som person är du ansvarsfull och noggrann i ditt arbete. Du har en mycket god administrativ förmåga och arbetar strukturerat och noggrant. Vi ser gärna att du är stabil och effektiv, kan hantera intensiva perioder och se till att uppgifter löses i tid. Vi ser även att du behärskar Officepaketet och därmed även kan arbeta obehindrat i Excel, Word och PowerPoint. Eftersom det förekommer kontakter både med personalen internt, och sökande och företag externt, bör du vara utåtriktad och social.

Moderna Försäkringar är en del av Tryg Forsikring A/S som är Danmarks största försäkringsbolag. Försäkringsverksamheten bedrivs i Danmark, Norge och Sverige och i koncernen arbetar 4000 medarbetare. Moderna Försäkringar fortsätter att växa i Sverige genom vårt nytänkande sätt (där vi mixar hög service med effektivitet och utveckling inom våra kärnområden produkt, försäljning och skadereglering), och genom att vi lever våra värderingar och gör det enkelt, är medmänskliga och skapar värde.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HUVUDKONTOR None
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50% med provanställning 6 mån och start i början av augusti. Under hösten 2017 kommer det även att ingå ett projektansvar vilket medför att tjänsten då tillfälligtvis kommer att innebära 80-100% arbete. 40%-60%
  • Publicerat: 22 juni 2017

Postadress

Hemvärnsgatan 15
Solna, 17154

Liknande jobb


Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

19 april 2024

15 april 2024