OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Novare erbjuder specialistkompetens inom området Human Capital och består av ett flertal bolag och intressebolag, där varje enskilt bolag är specialister inom sitt område. Tillsammans är vi experter på allt som har med medarbetare och kompetens att göra. Det kan handla om att hitta rätt person till rätt plats men också om att systematiskt analysera företagets kompetensbehov och långsiktigt utveckla medarbetarna. Läs gärna mer om oss via www.novare.se
Har du tidigare arbetat med rekrytering eller research inom IT/Data Sience? Beskrivs du ofta som organiserad, noggrann och professionell? Vill du arbeta med en dynamisk roll inom HR med en stark betoning på rekrytering och administration runt processerna? Då är det här möjligheten för dig!
Novare Professionals söker nu för kunds räkning en organiserad och vältalig HR-administratör för avlastning främst i rekryteringsprocesser men även i löpande administrativa uppgifter som berör HR-området. Uppdraget sträcker sig till en början i 4 månader och avser deltid motsvarande 3 dagar/vecka. För rätt person finns möjligheter till fortsatt anställning både hos kund och direkt hos Novare.
I rollen kommer du främst, men inte enbart, att genomföra följande uppgifter:
Genomföra urval och searcha fram kandidater
Uppstöttning kring rekrytering, screening av CV, telefonintervju och referenstagning
Publicera annonser via LinkedIn
Hantera företagets Linkedin-sida
Support samt administration kring HR-projekt
Sammanställa kravprofiler tillsammans med rekryterande chef
Uppgifterna kommer att variera både utifrån företagets behov och din tidigare erfarenhet, företaget står inför att utöka sin nordiska HR-avdelning och behovet kan utifrån det kunna komma att utvidgas.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av rekrytering inom IT/teknikområdet. Vi tror även att du har tidigare erfarenhet av HR-administration och de uppgifter som är nära förknippade med rekryteringsprocessen. Då uppdraget tillsätts per omgående bör du även vara tillgänglig för start snarast med möjligheter till att arbeta deltid de närmaste 4 månaderna.
Du har/är även:
- Strukturerad och organiserad i ditt tillvägagångssätt
- Professionell i relationen till kandidater och kollegor
- Initiativtagande och trivs med att arbeta självständigt
- Strukturerad, social samt med en administrativ ådra
- Goda kunskaper av arbete i excel, outlook och word
Sista ansökningsdag
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Övrig information
Start: Snarast
Anställningsform: deltid, 3 dagar/vecka
Omfattning: Visstid 4 månader med möjlighet till förlängning
Placering: Stockholm
Kontaktpersoner på detta företaget
Talent Manager Anna Liljegren
Talent Manager Anna Liljegren
0735148095
Talent Manager Anna Liljegren
0046735148095
Rekryterare Joakim Groth
Talent Manager Anna Liljegren
0046764291803
Rekryterare Joakim Groth
0735148095