HR-administratör på deltid till Tyresö!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter? Trivs du i en mångfacetterad och supporterande roll? Då är tjänsten som HR-administratör på deltid hos vår kund i Tyresö något för dig. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som HR-administratör kommer du sköta den löpande personaladministrationen såsom: schemaläggning, semesterplanering, rehabilitering, ledighet/frånvaro och förmåner. Du kommer även driva egna arbetsmiljöarbeten vilket ställer krav att du som person är framåt och företagsam. Som HR-administratör kommer du tillhöra team Ekonomiavdelning / People & Culture och rapportera till ekonomichefen.  

I din roll som HR-administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Löneberedning inklusive tidsredovisning, rapportering och statistik
- Hantera avtalsförsäkringar
- Skatteredovisning
- Stämma av arbetsgivaravgifter
- Reseräkningar
- Serva personalen med löpande HR-frågor som friskvård, terminalglasögon
- Stödja chefer i frågor som rör företagets personal
- Biladministration för säljkår
- Ansvara för introduktion av nyanställda i samarbete med respektivechef
- Stötta företagsledningen med att uppdatera personalhandbok
- Bereda anställningsbevis
- Vara behjälplig i arbetsmiljöarbetet tillsammans med företagsledningen
- Vara behjälplig i lönekartläggning tillsammans med företagsledning.

Om dig
Vi söker nu dig som har tidigare erfarenhet av personaladministrativa uppgifter. Har du en utbildning inom HR är det meriterade för tjänsten. Vidare har du god datavana. Som person tror vi att du är serviceminded, trevlig och kommunikativ då du kommer att ha många olika kontaktytor. Är du dessutom noggrann, självgående och initiativrik är detta uppdraget för dig.
Vidare ser vi att du är professionell med ett högt säkerhetstänk då du kommer att hantera konfidentiell och känslig information.

Viktigt för tjänsten är:
- Erfarenhet av personaladministrativa uppgifter
- Kunna driva egna projekt
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som HR-administratör är ett konsultuppdrag på 50% med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Jelena Dogas via 073 684 72 92

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 januari 2019

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


HR Internship

HR Internship

24 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

22 april 2024