HR-administratör till enheten för HR-specialister i Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Vi söker HR-administratör till enheten för HR-specialister i Sundbyberg som är van att arbeta självständigt och som brinner för administration.

HR-avdelningen på Migrationsverket arbetar brett med kompetensförsörjning för att stödja verksamheten i att attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och ställa om kompetens.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som HR- administratör kommer du självständigt och tillsammans med kollegor i ditt team utföra arbetsuppgifter knutna till Migrationsverkets HR- processer. I ditt arbete ingår kontakt med kandidater och medarbetare. Du kommer till exempel att bemanna enhetens gruppbrevlådor och administrera rekryteringsbeställningar. I arbetet ingår även att beställa annonser, hantera överklagade rekryteringsärende och företrädesrättsansökningar. Även övrig HR-administration kan förekomma.

Personliga kompetenser
Som person är du lugn, uppmärksam och serviceinriktad i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I ditt arbete är du strukturerad, organiserad och duktig på att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är självgående men gillar att samarbeta och du har en förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt om så krävs. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav

- Eftergymnasial utbildning inom område som bedöms lämplig för befattningen.

- Erfarenhet av varierande administrativa arbetsuppgifter.

- Erfarenhet av att ha arbetat i en serviceinriktad roll som krävt kundbemötande.

- Du har en hög datavana och stor kunskap av Officepaketet.

- Du har mycket god förmåga att skriva och tala svenska då en stor del av din roll handlar om att kommunicera och förtydliga information till övriga i organisationen.

Meriter

- Erfarenhet av rekryteringsadministrativa uppgifter.

- Erfarenhet av arbete i en administrativ roll inom HR/personalområdet.

- Kunskaper inom arbetsrätt.

- Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet.

- Erfarenhet av att arbeta verksamhetsnära med HR-frågor.

Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning
Arbetstider: Kontorsarbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning
Placering: Sundbyberg
Tillträde: Snarast

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen eller vill veta mer om rollen är du välkommen att mejla teamledare jenny.m.arvidsson@migrationsverket.se. Kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef finns längre ned.

Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 22 november 2018. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.



OBS! När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi även komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HUVUDKONTOR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 november 2018

Postadress

Hemvärnsgatan 15
Solna, 17154

Liknande jobb


15 april 2024

15 april 2024

8 april 2024