HR-administratör till Nordens största hälsokedja Life

Arbetsbeskrivning

Life är Nordens ledande handelsplats för produkter och tjänster inom hälsa. Vi på Life hjälper dig att hålla dig naturligt frisk. Våra hälsorådgivare finns i våra 200 butiker för att ge dig tips och råd om hur du kan hitta en bättre balans mellan kost, motion och vila. Självklart svarar de gärna på specifika frågor som rör hälsa och hälsoprodukter.

HR-administratör till Nordens största hälsokedja Life

Det går bra för Life. Vi växer och förstärker därför organisationen med en HR-administratör på vårt huvudkontor i Kista Centrum.
Som HR-administratör arbetar du i en bred roll där du stöttar främst regioncheferna ochbutikscheferna över hela landet.

Du är en riktigt vass rekryterare såväl som administratör eftersom ditt huvudansvar är rekrytering av butikspersonal till hela landet samt utbildningsadministration för alla medarbetare i Sverige. Du rapporterar till Landschefen på Life Sverige.

I rollen arbetar du självständigt mot uppställda mål på ett affärsmässigt sätt. Rollen är främst operativ och du har många kontaktytor internt och externt.

Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvara för rekryteringen av butikssäljare, butiksansvariga samt butikschefer till butikerna i Sverige
Bemanningsplanering, administrera och justera tider/scheman.
Administrera utbildningarna, såsom att ta fram utbildningsstatistik, fakturera och fördela utbildningskostnader, administrera introduktionsutbildningen samt effektivisera utbildningsadministrationen generellt
Administrera tjänstledigheter, nyanställningar, uppdatera mallar och avtal osv
Stötta cheferna i samtliga arbetsmiljö- och hälsofrågor och hantera rehabärenden
Delta i och driva fackliga förhandlingar samt stötta cheferna i arbetsrättsliga frågor

Din bakgrund
PA-utbildning eller motsvarande
2-4 års arbetslivserfarenhet, sannolikt som HR-generalist, HR-assistent eller kanske som konsultchef inom rekryteringsbranschen. Andra relevanta branscher är detaljhandeln samt hotell- och restaurangbranschen

God erfarenhet från att rekrytera, främst operativa medarbetare, samt erfarenhet från något rekryteringssystem
·       Erfarenhet från administrativt arbete med exempelvis utveckling av policies, rutiner och mallar
·       Erfarenhet av att jobba i något tidssystem.
·       Kunnig inom arbetsrätt och har deltagit i fackliga förhandlingar, och du kan tolka kollektivavtal
·       Har du arbetat med utbildningsadministration och utbildningsfrågor är det starkt meriterande, liksom om du har erfarenhet av att arbeta med något LMS
·       Du talar och skriver flytande svenska och god engelska
 
Som person är du administrativt lagd och strukturerad. Du är effektiv och gillar att skapa rutiner. Du har stark integritet och är lösningsorienterad. Samtidigt är du uthållig och drivande och du tar gärna egna initiativ. Du tycker om att ha en konsultativ roll med mycket sociala kontakter och har lätt för att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer.
 
Mer om tjänsten
I den här rekryteringen samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Malin Karlsson.

Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, men senast den xx april. Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillsätts så vänta inte med din ansökan.

Varmt välkommen till Life!

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruiter Jakob Hemvik
0707949950
Senior Recruiter Annie Fridén
0706 - 170590
Retail Store Recruiter Daniel Gustafsson
0739177959
VD/Senior Recruiter Olle Mikkelsen
0703374405
Recruiter Malin Karlsson
0705 - 08 43 40
Senior Recruiter Lars Eliason
+46 70-838 78 43
Recruiter Maria Johansson
0706067646
Recruiter Jakob Hemvik

VD/Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen
0703374405
Recruiter Jakob Hemvik
0707949950

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 31
None

Postadress

Drottninggatan 31
Göteborg, 41114

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023