HR- administratör till spännande myndighet

Arbetsbeskrivning

Är du en junior personalvetare som vill få mer erfarenhet inom området? Nu finns chansen att utvecklas på en spännande myndighet som växer! Vi söker en HR administratör till vår kund med start omgående. Vi arbetar med löpande urval så sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en HR-administratör. Tjänsten innebär sex månaders heltidsanställning, med chans till förlängning. Placering för tjänsten är i Karlstad med omgående start. Arbetstiderna är förlagda till 08-16.25, men kund tillämpar även flexarbetstid.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

Som HR-administratör kommer du att fungera som spindeln i nätet hos myndigheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att sköta de administrativa delarna rörande myndighetens rekryteringsprocesser och internutbildning.

Du kommer exempelvis att:


* Medverka vid intervjuer
* Genomföra referenstagningar
* Vara administrativt stöd vid planering och genomförande av två rekryteringsseminarier
(schema, resor, måltider, eventuella ersättningar).


* Vara Logistiskt stöd till seminarium om jämställdhet (deltagare flera olika organisationer och
departement).

* Arbeta med administration gällande avtal, beslut, utskrift av avtal, bagtags och ID-kort).
* Sammanställa personallistor och rotationsscheman.
* Medverka vid screening av ansökandes CV mot profilbeskrivning.
* Övriga administrativa ärenden inom enhetens område.
* Analysera möjliga annonseringskanaler.


ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten passar dig som är noggrann och strukturerad som person och vill utveckla dina administrativa kunskaper ytterligare. Gott samarbete är en självklarhet för dig och du trivs med många bollar i luften.

Vi söker dig som har:


* Akademisk utbildning inom HR-området
* Goda administrativa kunskaper
* God datorvana
* Goda kunskaper i tal och skrift på svenska


Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med HR- administration. Har du dessutom erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning är det ett plus.

Som person är du noggrann och har ordning och reda omkring sig.
Du är även stresstålig och har en god samarbetsförmåga trots högt tempo. Du har en god förmåga att skapa kontakter och hålla uppsatta tidsramar.


* Start: Omgående
* Omfattning: 6 månader, med viss möjlighet till förlängning
* Placering: Karlstad
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ore01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

Som heltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.

SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 08:00-16:25
  • Publicerat: 17 februari 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


HR Internship

HR Internship

24 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

22 april 2024