HR-administratör till Swedemount Sportswear & Fashion AB

Arbetsbeskrivning

Om Oss
Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 14 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på Sportshopen.com




Swedemount behöver förstärka sin HR-avdelning under hösten och nu söker vi en driven och ansvarstagande HR-administratör! 

Beskrivning
Som HR-administratör kommer du att ingå i HR-avdelningen på Swedemount som består av två HR-generalister samt en löneadministratör.

På HR-avdelningen jobbar vi tillsammans för att driva, och utveckla processer och aktiviteter inom HR. Vi sitter på vårt kontor i Sisjön tillsammans med medarbetare från övriga avdelningar inom bolaget. 

Som HR-administratör på Swedemount har du varierande arbetsuppgifter som sträcker sig över hela HR-området. Du ger ett HR-administrativt stöd till dina kollegor men även till företaget i stort, exempel på arbetsuppgifter är:

- Löpande personaladministration, såsom avatalsskrivning och uppdatering i personal- och schemasystem
- Rekryterings- och utbildningsadministration
- Framtagande och bearbetning  av personalstatistik.
- Viss support till chefer gällande våra personalsystem och enklare arbetsrättsliga frågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom HR-området eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du trivs i en administrativ och stödjande roll och har tidigare  erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.

Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och förmåga att analysera och lösa problem. Du  arbetar i ett tight team och kommer att ha många kontaktytor runt om i organisationen, därför är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och viljan att tillsammans arbeta för att nå gemensamma mål.

Du är en van datoranvändare med mycket goda kunskaper i Officepaketet, har förmåga att söka tillgänglig information och lära dig IT-system som tillämpas i verksamheten. Då vi har butiker runt om i Sverige kan resor förekomma i tjänsten och därför är körkort ett krav. 

Villkor
Tjänsten är en visstidsanställning på 100% med start så snart som möjligt och till och med 31 december 2020, med eventuell chans till förlängning. 

Vilka är vi?
Sportshopen är ett expansivt sportföretag med många härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige. Vi arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor runt omkring oss till ett aktivt liv. Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Besöksadress

Rörvik 1
None

Postadress

Rörvik 1
Grebbestad, 45795

Liknande jobb


16 maj 2024

14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024