HR-administratör till välkänt företag!

HR-administratör till välkänt företag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en HR-administratör till ett välkänt företag i centrala Stockholm. Som HR-administratör kommer du att stödja och delta i det spännande arbetet med att anpassa och optimera HR-processer.

Konsultuppdraget är 7 månader med start i december, möjlighet till förlängning finns. Placering är i företagets lokaler i centrala Stockholm med viss möjlighet till distansarbete. Omfattningen är heltid.


Om tjänsten
Som HR-Administratör kommer du att rapportera direkt till Manager HR Administration och bli en viktig del av företagets HR-team. Avdelningen består av engagerade och kompetenta medarbetare, och du kommer att vara en del av ett team på åtta medarbetare som arbetar tillsammans mot gemensamma mål.

Företaget har nyligen blivit uppköpt av en stor koncern och har därför en del förändringsarbete framför sig där behov av extra stöd av en HR-administratör uppstått.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som HR-Administratör kommer du att ansvara för följande huvudsakliga uppgifter:

• Administration av digitala anställningsavtal.
• Supportera HR Business Partners, chefer och medarbetare i HR-relaterade dokument och processer.
• Följa upp och bevaka HR-processer i HR-system.
• Importera/exportera rapporter från olika HR- och lönesystem.
• Hantera reseräkningar och säkerställa att utlägg följer gällande lagar och avtal.
• Dokumentera nya moment i HR-processer i enlighet med interna policys och regelverk.
• Hantera personaldokumentation och säkerställa korrekt arkivering.
• Uppdatera förändringar och avslut av anställda i HR-systemet.
• Delta i arbetet med att säkerställa samordning av HR-processer och verktyg.
• Stötta kollegor i granskning av underlag vid behov.

Du kommer att arbeta med flera HR- och lönesystem, inklusive Agda, Cegid/Talentsoft, och Medvind.


Vem är du?
För att lyckas i rollen som HR-Administratör krävs följande kvalifikationer och kompetenser:

• En 3-årig teoretisk gymnasieutbildning.
• Minst 1-2 års erfarenhet av HR Administration i en internationell miljö eller genomförd HR Administrativ utbildning.
• Noggrannhet och förmåga att skapa och upprätthålla struktur.
• Hög integritet och förmåga att hantera känslig information.
• Intresse för HR-system och teknik.
• Eget driv och förmåga att planera arbetet.
• Förmåga att arbeta i enlighet med deadlines.
• God samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga.
• Goda kunskaper i Microsoft Office.
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2023
  • Ansök senast: 10 november 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


21 maj 2024