HR Advisor till Vattenfall i Solna!

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nästa utmaning? Har du tidigare erfarenhet inom HR, support och operativt personalarbete och gillar att arbeta i en stöttande roll? Då är tjänsten som HR Advisor på Vattenfall något för dig! 

Om tjänsten
Som HR Advisor i HR Direct på Vattenfall är du den första kontakten för samtliga medarbetare, chefer och HR kollegor för operativa förfrågningar och beställningar inom HR. Det innebär att du inom HR Direct är hela HR organisationens ansikte utåt. Tillsammans med dina kollegor har du en central roll i informationsdelning gällande HR området och är spindeln i nätet. Det huvudsakliga målet för verksamheten är att säkerställa korta svarstideroch hög kvalitet på inkommande förfrågningar. Vårt mål är att lösa så många ärenden som möjligt i första linjen. Tjänsten innefattar:

• Lönefrågor av skilda slag
• Administrativa rutiner
• HR processer och policyfrågor
• Personalförmåner
• Tidsskrivnings- och reseräkningsfrågor (stöttning i portalen som är ett gränssnitt till SAP)
• Arbetsrätt och avtal inom Sverige (EFA avtalet samt Vattenfalls kollektivavtal)

Frågorna kommer till HR Direct via e-post och telefon och du kommer att arbeta enligt ett schema med varierade telefonpass och ärendehantering. Vi har också en viktigt roll i arbetet med ständiga förbättringar och utveckling av våra processer.
Om dig
Vi söker nu dig som har en gymnasieutbildning och är utbildad inom personalområdet alternativt har motsvarande erfarenhet av personalfrågor eller annat operativt personalarbete, gärna i en servicedesk. Du är således van att ge god service via telefon och e-post. Du är en god kommunikatör, har ett strukturerat arbetssätt samt har lätt för att lära dig nya system och verktyg.

Att jobba som HR Advisor ställer höga krav på samarbetsförmåga och servicekänsla. Egenskaper som värderas högt är att du är en lagspelare samtidigt som du vågar kliva fram och ta egna initiativ. Du har fallenhet för att analysera olika typer av frågeställningar och lösa problem. Vi ser gärna att du har ett driv till att arbeta med ständiga förbättringar av processer och att hitta nya lösningar. Vi söker dig som är noggrann och har viljan att förstå hur olika system och processer hänger ihop i ett stort företag. Du är ordningsam, strukturerad och har god planeringsförmåga samt är pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Vidare besitter du goda kunskaper i både svenska och engelska, muntligt såväl som skriftligt. Det är meriterande för tjänsten om du tidigare har arbetat i SAP.
Viktigt för tjänsten är:
- Erfarenhet av operativt personalarbete, gärna från en servicedesk
- Goda kunskaper i engelska, muntligt såväl som skriftligt
- God kommunikativ förmåga 
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen

Tjänsten som HR Advisor är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 7månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
• Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

• Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

• Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Anders Lindén via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
HR , support , payroll , lön , Solna , Vattenfall , personal

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 23 maj 2018

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


9 april 2024