HR-Ansvarig Sverige till Köpenhamn

Arbetsbeskrivning

Deichmann tar dig ett steg vidare – häng med oss och vårt fantastiska Team!

Deichmann Sko söker en HR-Ansvarig med fokus på svensk arbetsrätt och arbetsmiljö till vårt skandinaviska huvudkontor i centrala Köpenhamn.
Huvudkontoret är gemensamt för Deichmanns aktiviteter i Norden, där vi idag är representerade med 31 butiker i Danmark och 30 i Sverige.

Arbetsuppgifter i denna operativa roll
I rollen ansvarar du för att tillsammans med en medarbetare hantera allt HR-arbete löpande för det svenska bolaget. Du har det huvudsakliga ansvaret för att efterfölja och införliva svensk arbetsrätt och kollektivavtal i företaget. Förhandlingar kommer därför att vara en naturlig del av ditt arbete.

Du tar ett stort ansvar för att sprida en god arbetsmiljö med dina kolleger, men också organisera och leda arbetsmiljögruppen och vägleda butiker i arbetsmiljöfrågor.

Förutom detta så innehåller det dagliga arbetet också att ge stöd och support till medarbetare och chefer i frågor om arbetsrätt, kollektivavtal, förtagets riktlinjer och värdegrund, och övriga personalärenden:


• Coacha och stödja chefer och anställda i alla HR-relaterade frågor.
• Bistå din medarbetare på HR-avdelningen med allt administrativt och operativt arbete i vardagen.
• Förse butikerna med information gällande bland annat riktlinjer, uppdateringar, procedurer, m.m.
• Administrera och säkerställa att diverse HR-stödverktyg fungerar.
• Löpande utveckla HR-processer i samarbete med ledning och medarbetare ex. gällande årshjulet.
• Utbilda inom arbetsrätt, arbetsmiljö, och HR-processer.
• Vara delaktig i Employer Branding utveckling och karriärsida.
• Kontakt med diverse offentliga myndigheter i förhållande till inkommande ärenden.
• Tätt samarbete med löneavdelningen.
• Diverse HR-projekt och ad hoc uppgifter dagligen.

I det administrativa arbetet kan det exempelvis ingå: anställningsavtal (SAP, VismaSign), betyg, tjänstgöringsintyg, arbetsgivarintyg, skriftliga bekräftelser, underrättelser, incidentrapporter, uppföljningsrutiner och dokumentering kring exempelvis sjukskrivningar, studieledigheter, föräldraledigheter, tidsbegränsade anställningar, företrädesrätter osv. Allt enligt GDPR.

Din bakgrund
Du har utbildning och erfarenhet inom HR-området med särskild spetskompetens inom svensk arbetsrätt, kollektivavtal och arbetsmiljöområdet. Du talar och skriver flytande svenska samt kanske förstår danska. Du har även goda kunskaper i engelska. Eventuellt har du erfarenhet av direkt personalansvar.

Dina egenskaper
Vi söker dig som ser möjligheter framför begränsningar, är serviceinriktad, och noggrann i ditt arbetsätt. Du har en känsla för detaljer, och din förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter är stor. Du har förmågan att både arbeta självständigt och som en lagspelare där samarbete är nyckelordet. Som person är du även flexibel, positiv, engagerad och prestigelös, och har nära till ett skratt med dina kollegor.

Vi erbjuder


• ett härligt samarbete med 35 trevliga och kompetenta danska och svenska kollegor på huvudkontoret samt cirka 200 butiksanställda, fördelade på 30 butiker i Sverige.
• en arbetsplats i hjärtat av Köpenhamn mitt emot centralstationen i hemtrevliga och ljusa lokaler.
• fast anställning (med 3 månaders provanställning).
• möjligheter att på sikt kunna arbeta hemifrån 1-2 dagar i veckan
• goda utvecklingsmöjligheter.
• lön efter kvalifikationer.
• pensionssystem, flextid, personalmatsal, personalrabatter och personalförening.

Arbetstiden är heltid, 37 timmar per vecka. Du har personalansvar för en person, och du rapporterar till vår Administrativa Chef, Mikkel Linck.

Intresserad?
Om detta har väckt ditt intresse ber vi dig skicka oss din ansökan så snart som möjligt, via länken nedan.

Intervjuer kommer att hållas löpande (första intervjun blir virtuellt) och vi förväntar en tillsättning snarast möjligt. Vi tar naturligtvis hänsyn till nuvarande coronarestriktioner. Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kan du kontakta HR-Ansvarig Sverige; Anders Lang på telefonnummer 0045 - 33 34 38 10.

 Vi undanber oss kontakt med annonsörer och rekryteringsföretag i rekryteringen.

Vi tar endast emot elektroniska ansökningar via länk nedan.
Ansökan med uppladdade dokument överskridande 0,4MB mottages ej.


DEICHMANN-koncernen är marknadsledande i Europa och grundades i Essen 1913 av Heinrich Deichmann. Det är idag en familjedriven verksamhet med tredje generationen vid rodret. Verksamheten har genom åren haft en kontinuerlig tillväxt och är nu representerad i 30 länder med mer än 4.000 butiker över hela världen. Deichmann är en modern verksamhet som med visionen ”Verksamheten ska tjäna människan” lägger stor vikt vid medarbetarnas trivsel, fokus på bra arbetsvillkor för såväl våra medarbetare som samarbetspartners, och inte minst på att ge kunderna trendiga kvalitetsskor till bra priser. Detta uppnås genom direkta globala inköp, teamwork och en människoorienterad verksamhetskultur. Sedan 2003 är Deichmann Sko representerat i Danmark och sedan 2007 även i Sverige. Deichmann Sko fortsätter att expandera i Sverige och Danmark de närmaste åren. Vi kan erbjuda dig ett spännande jobb där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen. Läs gärna mer om oss på deichmann.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Ekborg, Butikschef
08 590 306 08
Jessica Wallgren,
08 449 51 96
Arnela Hafizovic, Butikschef Haninge
08 - 777 58 32
Daniela Thissen, Försäljningschef
0767803222

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Deichmann Sko
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2021
  • Ansök senast: 21 mars 2021

Besöksadress

Bredholmsgatan 8
None

Postadress

Bredholmsgatan 8
Skärholmen, 12748

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023