HR-ansvarig till Autoliv i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en HR-generalist eller specialist som är redo för nästa steg i karriären? Då kan detta vara rollen för dig. Vi söker nu en HR-ansvarig till huvudkontoret på Autoliv i Stockholm med ca 70 medarbetare som vill ansvara för att leda och koordinerar HR-arbetet samt verka konsultativt och vara ett viktigt stöd för chefer och medarbetare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är kontoret i World Trade Center i Stockholm. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter
Rollen innebär att stötta chefer och medarbetare i alla operationella HR processer såsom rekrytering, introduktionsprogram, kompetensutveckling, organisationsförändringar, avtal och lönerevision. I ansvaret ligger också att garantera att HR-processerna överensstämmer såväl med nationella lagar och regler som Corporate policy i olika frågor och processer inom den egna verksamheten. Du rapporterar till en HR business partner som också sitter på kontoret i Stockholm.

Som HR-ansvarig får du ett självständigt ansvar för att:
- säkra att HR processerna drivs på ett effektivt sätt och i förhållande till lagar/avtal, processer, policy och riktlinjer samt företagsgemensamma strategier
- säkerställa koordinering och samarbete med outsourcad löneadministrationspartner kring personalens löner varje månad
- i samarbete med cheferna ansvara för lönerevision
- i förekommande fall driva arbetsrättsliga ärenden och fackliga förhandlingar
- bistå cheferna i samband med MBL förhandlingar och support i arbetsrättsliga frågor
- rapportering till myndigheter

I rollen ingår även ett ansvar för kontoret och att funktioner inom facility management såsom reception och konferensservice löper smidigt. Du ansvarar även för all kontakt med fastighetsägaren i fastighetsfrågor och vår samarbetspartner vad gäller reception och kontorsservice samt övriga kontorsrelaterade frågor.

Utbildning/erfarenhet
Vi ser att du har akademisk examen med inriktning på PA eller motsvarande och 3–4 års erfarenhet i rollen som HR konsult/specialist eller liknande. Du har goda kunskaper om HR processer/områden såsom rekrytering, organisationsförändringar, arbetsrätt, avtal och lönerevision. Du har en god affärsmässig förståelse och mycket god förståelse för engelska i tal och skrift. Du är en van användare av MS Office, Word/Powerpoint/Excel.
Som person är du självständig och tar ansvar och ägarskap för att lösa uppgifter till hög kvalité och i förhållande till deadlines. Du har en god kommunikativ förmåga med helhetssyn och kan arbeta processorienterat och följa standards. Du stödjer och samarbetar med dina kollegor och ledare i att nå deras mål och kan skapa förtroende med hög integritet. Du har en förmåga att prioritera och fokusera bland många uppgifter med deadlines på ett strukturerat och serviceinriktat sätt.
Du gör ditt bästa, är en lagspelare och engagerar dig själv och tänker framåt. I gengäld erbjuder vi dig att ta del av en verksamhet med höga ambitioner.
Om Autoliv
Autoliv är världsledande inom bilsäkerhet. Vi är ett innovativt företag som utvecklar och tillverkar krockkuddar, säkerhetsbälten och rattar för dagens och morgondagens fordon. Våra produkter säljs till alla ledande bilproducenter över hela världen. Varje år räddar Autolivs produkter mer än 30 000 liv och förhindrar tio gånger så många skador. Vi söker medarbetare som delar vår vision om att rädda fler liv och som vill bidra till vår utvecklingsresa och vår fortsatta framgång.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 24 augusti 2018

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

Kungsgatan 57 A
Stockholm, 10124

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023