OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Big Care
Big Care är en vårdbolagskoncern som funnits i 14 år. Vi arbetar bl.a. med bemanning av sjuksköterskor och läkare över hela landet, driver beredskapsjourer för sjuksköterskor, har flera kvalitetscertifierade hemtjänstkontor i Stockholm, samt bedriver egen HVB-verksamhet. För närvarande är vi inne i en expansiv fas, och vi förändrar vår organisationsstruktur.
Om tjänsten
Nu inrättar vi en unik kombinationsroll som HR-assistent. Tjänsten är en tillsvidareanställning på totalt 100%, och är indelad i 50% tjänstgöring som Gruppchef inom hemtjänsten, och 50% tjänstgöring som Bemanningsansvarig, för bemanning av sjuksköterskor och läkare. Detta ger dig en djup insikt i organisationen och goda möjligheter att påverka verksamheten. Placeringen är på vårt kontor på Västmannagatan 28 i Stockholm City, och tjänsten inleds med 6 månaders provanställning.
Arbetsuppgifter Gruppchef (50%)
* Schemaplanering för vårdbiträden och undersköterskor
* Handledning av vårdbiträden och undersköterskor i deras dagliga arbete
* Förbättringsarbete inom ditt arbetsområde
* Ta emot och handlägga ärenden via mail och telefon
* Assistera högre chefer med relaterade göromål
Arbetsuppgifter Bemanningsansvarig (50%)
* Bemanna sjuksköterskor och läkare från vår personalbank till kund
* Underhålla befintliga relationer med kunder och personal, samt skapa nya relationer
* Rekrytera personal från början till slut: skriva och publicera arbetsannonser, granska CV:n, kalla till och genomföra intervjuer (personligen och över telefon), genomföra referenstagning, kontrollera yrkeslegitimation, anmälningar till HSAN samt tillsynsärenden hos IVO, rekommendera personal för anställning, bemanna med den nyrekryterade personalen.
* Ta emot och handlägga beställningar på bemanningsuppdrag via mail och telefon
*Assistera chefer med relaterade göromål
Kvalifikationskrav
* 2+ års dokumenterad erfarenhet av arbetsledning inom bemanning, hemtjänst eller annat HR-arbete
* Relevant eftergymnasial utbildning
* Mycket god datorvana (särskilt i Office-paketet), och lätt för att lära dig ny programvara
* Behärska det svenska språket väl i tal och skrift
* B-körkort
Egenskaper du behöver
* Mycket god organisationsförmåga
* Hög stresstålighet
* Tydlig och pedagogisk ledarstil
* Förmågan att ge förstklassig service
* Lojal, lyhörd och flexibel inställning
Var god ange löneanspråk i din ansökan, samt referens "HR-Assistent" i ämnesraden.
För ytterligare upplysningar om tjänsten är du välkommen att kontakta Rasmus Wennström, Operativ Chef, på 08 471 96 09, eller 073 949 48 19.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bemanningsansvarig Michael Berhe
08-4719609
0739-494819
Bemanningsansvarig Michael Berhe
08-471 96 09
Bemanningsansvarig Rasmus Wennström
08-471 96 09
073 949 48 19
Bemanningsansvarig Rasmus Wennström
08 471 96 09
Bemanningsansvarig Rasmus Wennström
08 471 96 09
Operativ Chef Rasmus Wennström
08 471 96 09
Operativ Chef Rasmus Wennström