HR-assistent

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Vi erbjuder dig skogen – ett av våra viktigaste verktyg för att klara utmaningar kopplade till klimatförändringar och framtidens råvaruförsörjning. Dessutom en vacker arbetsplats. För att motverka hotet från klimatförändringar och mot den biologiska mångfalden behöver vi skogsmark och skogsråvara. Sveaskog är statens skogsbolag och vår uppgift är att leverera skogsråvara och förvalta skogsmarken. För att klara detta på ett långsiktigt hållbart sätt har Sveaskog antagit ett program för hållbart skogsbruk. Nu behöver vi fler intresserade och kompetenta människor som vill vara med på den resan.

Om tjänsten

Sveaskog genomför just nu en stor satsning och förändring där vi digitaliserar våra HR-processer. I mars 2022 togs vårt nya HR-system (från CatalystOne) i bruk. Utveckling av det systemet fortsätter under hösten 2022. Samtidigt har vi alldeles nyligen startat ett projekt där vi byter ut vårt nuvarande lönesystem HR-plus 6 till HR-plus 8. Projektet förväntas pågå fram till februari/mars 2023. Den här tjänsten passar med andra ord dig som tycker om att arbeta med utveckling och förbättring av processer.

Som HR-assistent ansvarar du för att löner och andra ersättningar betalas ut till våra medarbetare. Du kommer även att ansvara för eller medverka i hanteringen av anställningsavtal, ledigheter, försäkringsfrågor, pensioner och andra avtalsfrågor inom HR. Du samverkar med chefer i frågor som berör våra medarbetare samt ansvarar för att hålla dig uppdaterad kring ändringar i lagar och avtal.

Du tillhör en enhet som består av åtta HR-assistenter och kundcenterassistenter. Du rapporterar till Chef HR- och kundcenter. Enligt Sveaskogs riktlinje för distansarbete går det bra att arbeta hemifrån någon dag per vecka. HR- och kundcenter finns på vårt kontor i Kalix och du kommer behöva vara på plats i Kalix åtminstone några dagar per vecka (inledningsvis kommer det krävas att du arbetar från kontoret i Kalix huvuddelen av arbetstiden).

Om din kompetens

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom löneadministration. Du ska ha erfarenhet av arbete i ett lönesystem, gärna vårt lönesystem HR-plus. Har du erfarenhet från arbete med systemförvaltning är det meriterande. Om du har erfarenhet från systemförvaltning i HR-plus 6 och/eller 8 är det mycket meriterande. Om du har arbetat i ett HR-system, t ex CatalystOne, är det också mycket meriterande.

Du ska ha god datorvana med kunskaper i Officepaketet, framför allt Word och Excel. Du behöver också ha kunskap om lagar och kollektivavtal samt kunna informera om dem på ett pedagogiskt sätt såväl muntligen som skriftligen.

Om dig

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Eftersom arbetet innebär många interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad och kommunikativ samtidigt som du har en hög integritet. Du stimuleras av att arbeta med utveckling och förbättring. Du är noggrann och strukturerad och van att arbeta mot deadlines.

Välkommen med din ansökan!

Sök tjänsten senast den 11 maj 2022.

Fackliga kontaktpersoner är för Ledarna Thomas Esbjörnsson, tel 010-544 99 75, för Akademikerföreningen Sara Östh, tel 010-544 97 11 och för Unionen Stig Sjöberg 08-655 90 58.

Har du frågor? Kontakta Chef HR- och kundcenter Nina Johansson på tel 070-228 87 03 alternativt nina.johansson@sveaskog.se

Sveaskog eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning inom alla yrken i företaget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avverkningsledare Mattias Torger
0951-26276
Nätverket för kvinnor med skogliga arbetsuppgifter Linda Burström
0933-61552

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveaskog
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2022
  • Ansök senast: 11 maj 2022

Besöksadress

Torsgatan 4
Stockholm

Postadress

Torsgatan 4
Stockholm, 10522

Liknande jobb


6 maj 2024

HR studentresurs till Cambrex Karlskoga AB

HR studentresurs till Cambrex Karlskoga AB

3 maj 2024