HR-assistent

Arbetsbeskrivning

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.300 invånare.

Fagersta kommun söker till Personalkontoret:


HR-assistent

Ref.nr: 15/2017

Tjänsten: Tillsvidare, 100 %
Sista ansökningsdag: 2017-02-15. Obs! Urval kan komma att göras löpande.
Tillträdesdag: 2017-04-01 eller enligt överenskommelse

Personalkontoret stödjer kommunens chefer och medarbetare i samtliga HR-/personalfrågor; bland annat rehabilitering, arbetsmiljö, jämställdhet och mångfald, ledarutveckling, rekrytering, arbetsrätt osv. Vi är för närvarande fyra anställda på arbetsplatsen. Vår arbetsplats präglas av öppenhet och ett mycket gott samarbetsklimat.

Vår personalassistent ska gå i pension och vi söker därför en efterträdare


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR-assistent arbetar du brett med administrativa arbetsuppgifter, bland annat: uppdatera på intranätet, lägga upp platsannonser, sköta administration kring avtalsförsäkringar och besvara frågor från organisationens chefer och andra medarbetare. Du kommer också att i viss omfattning informera/utbilda chefer och medarbetare inom de områden du ansvarar för.

Dessutom ingår att skriva kallelser och protokoll, ta fram statistikunderlag ur personalsystemet, ordna underlag inför lönerevisioner, framställa och revidera blanketter, skriva/revidera personalekonomisk årsredovisning och sköta administrativa uppgifter gällande personalförmåner såsom minnesgåvor, julgåvor mm.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst fullgjord gymnasieutbildning och har yrkeserfarenhet från administrativt arbete. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet och det är viktigt att du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet gällande HR/personalfrågor.

Vi vill att du är serviceinriktad, har mycket god samarbetsförmåga, är initiativrik, självgående och lättlärd. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
I Fagersta kommun har vi rökfri arbetstid och vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Provanställning kan komma att tillämpas.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Anna Forssén, personalchef, 0223-441 85

Fackliga företrädare
Britt-Marie Nohrstedt, ordförande Vision, 0223- 442 95

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Yvonne Flodström
0223-444 15
Enhetschef Åsa Gustavsson
0223-442 12
FSA Josefin Wendel
0223-445 18
LSR Kristina Tinkler
0223-445 29
Rektor Lena Jansson
0223-444 41
Rektor Leif Lejdelin
0223-443 91
Medicinskt ansvarig sjuksköterska Eva Blomberg
0223-442 78
Biträdande socialchef Martina Nordin
0223-442 62
Integrationshandläggare Mona Söder
0223-442 16
Enhetschef Tram Stenqvist
0223-445 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fagersta kommun Fagersta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 24 januari 2017

Besöksadress

Fagerstahallen
None

Postadress

Alfaskolan
Fagersta, 73745

Liknande jobb


4 juni 2024

3 juni 2024

HR-administratör till LKAB

HR-administratör till LKAB

29 maj 2024