HR-assistent med rekryterings- och receptionsuppgifter

HR-assistent med rekryterings- och receptionsuppgifter

Arbetsbeskrivning

OBS! läs hela texten innan ansökning ✅

Om personalavdelningen på DM TAK

I den här tjänsten kommer man att arbeta i personalavdelningen på DM TAK som håller på att göras till vår elitkår, den mest etiska avdelningen i företaget. Det snabbaste sättet att expandera ett företag är att ha en personalavdelning där alla personer i den är de mest etiska, ärliga och stabila personerna i företaget, och som blir utbildade och tränade att göra sina jobb och expandera det företaget snabbt och effektivt. Endast en avdelning sammansatt av högsta möjliga etiska standarder kan hoppas på att skapa en organiserad grupp.

Personalavdelningen på DM TAK har ansvaret att se till att företaget finns där. Där företaget är underbemannat sätter personalavdelningen dit kompetent och produktiv personal för att bygga och stärka företagsstrukturen. Personalavdelningen skapar företaget och är den stabila enheten som skapar ordning bland de förvirringar som kan uppstå av de produktionskrav som ställs på personalen i företaget.

Om tjänsten

För att lyckas med det här jobbet behöver man trivas med att arbeta med och hjälpa människor. Även om du inte har erfarenhet inom rekrytering, HR eller reception så får du vår interna utbildning om hur man genomför bokning av möten/intervjuer, sköter rekrytering, sköter växel och reception, mm. Därför bör alla som är villiga och har en bra förmåga att förstå, kunna lära sig de teoretiska grunderna i denna tjänst och bli framgångsrik inom detta på DM TAK.

På DM TAK skulle man kunna se rekryteringsjobbet lite som en försäljningstjänst, därför att man måste kunna hjälpa och kontrollera de som man intervjuar/möter till en anställning eller ett samarbete. Man kommer själv att behöva hitta potentiella kandidater (personer att anställa och underentreprenörer att samarbeta med), därför måste man vara van och bekväm med att ringa samtal och prata med människor dagligen.

På denna tjänst kommer man att sitta i receptionen och som receptionist är man ofta kundens första kontakt med DM TAK och detta spelar en stor roll i hur vi uppfattas som företag. Därför är det viktigt att man som receptionist är serviceinriktad och hanterar kunder och kommunikation expertmässigt.

Din profil

Vi söker i första hand dig som har framgångsrik erfarenhet av att hjälpa och kontrollera människor genom barriärer inom rekryteringsprocessen till en anställning eller dig som har arbetat inom något serviceyrke och gillar hjälpa och hantera människor.

Du bryr dig om att se professionell ut men framförallt har du en förmåga att få andra att känna sig välkomna och hjälpta.

Du kommer regelbundet att hantera nya människor och situationer, därför måste du vara lösningsorienterad. Eftersom du hanterar en stor mängd samtal och personer varje dag så måste du vara snabb och vara duktig på att få avslut på uppgifter. Du måste även vara initiativtagande och ser själv vad som behöver göras. Du tar tag i saker och sitter inte och väntar på instruktioner.

Du behöver kunna behärska det svenska och engelska språket i både tal och skrift. Du har normal till god datavana samt har god administrationsvana. Oavsett din bakgrund så behöver du vara en person som gillar hårt arbete och som visat prov på förmågan att nå mycket bra resultat i ditt tidigare jobb.



Är du produktiv, har en vilja att hjälpa och god förmåga att kontrollera? I så fall skicka din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Anna Ohiniya Svensson
0707-76 76 30
Administrativ chef Anna Ohiniya Frykman
0707-76 76 30
Personal Chef Magda Lito
08-604 74 45
Personalchef Magda Lito
070-776 76 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DM TAK AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2023
  • Ansök senast: 12 november 2023

Besöksadress

STALLARHOLMSVÄGEN 31
BANDHAGEN

Postadress

STALLARHOLMSVÄGEN 31
BANDHAGEN, 12459

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024