HR-assistent Rosersberg

Arbetsbeskrivning

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Vår HR-vision? Att bli branschens bästa arbetsgivare! Vill du vara del i att uppfylla det? Sök nu!

Vi söker nu en noggrann och strukturerad HR-assistent till vårt härliga team på regionkontoret i Rosersberg. Teamet består idag av 3 HR-assistenter och en gruppchef. Har du en stark servicekänsla, en god kommunikationsförmåga och är stjärna på administration?
Trivs du med varierande arbetsuppgifter och har lätt för att lära dig nya digitala verktyg och system? Då kan detta jobb vara något för dig. Läs mer om tjänsten nedan.


Din roll:

Att arbeta som HR-assistent hos oss i Rosersberg innebär att man är del av ett starkt HR-team som brinner för människor och utveckling.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
• Hantera och kontrollera personal- och löneunderlag
• Registrera arbetstid för butiks- och lagerpersonal
• Hantera utbildningsadministration och rapportering kring genomförda utbildningar
• Rekrytera personal till våra butiker och till vårt lager, allt ifrån att lägga ut annonser till att screena ansökningar samt boka in intervjuer med kandidater
• Framställa ett antal HR-relaterade rapporter på vecko- och månadsbasis
• Stötta vår arbetsmiljökonsult med administrativa uppgifter
• Säkerställa avdelningens HR-processer och kommunikationen kring dessa

Vi söker dig som är i början av din karriär inom HR och vill utvecklas hos oss. Du är en teamspelare och trivs bra att arbeta i grupp.



Meriter som vi uppskattar:
• Du har en akademisk eller eftergymnasial utbildning, gärna inom HR
• Du är noggrann, strukturerad och trivs med administrativa uppgifter
• Du är nyfiken på att förstå hur olika system och processer hänger ihop
• Du är duktig på att samarbeta, är lösningsorienterad och mån om att hålla deadlines
• Du behärskar Office-paketet obehindrat och du har goda kunskaper i Excel
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• B-körkort är en merit, ej ett krav

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Rosersberg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 5 september 2022

Postadress

Metallvägen 54
ROSERSBERG, 19572

Liknande jobb


Koordinator/Administratör

Koordinator/Administratör

6 juni 2024

Customer Support Specialist

Customer Support Specialist

6 juni 2024

Adminstratör

Adminstratör

5 juni 2024