HR-Assistent till framtida tjänster hos Adecco

HR-Assistent till framtida tjänster hos Adecco

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som HR-Assistent hos någon av våra kunder är arbetet varierande. Du kommer att arbeta med att stötta HR-avdelningar och chefer i deras dagliga arbete kopplat till personalfrågor. Dina arbetsuppgifter kan handla om att säkerställa att rätt lön betalas ut till rätt person i rätt tid. Det kan också handla om att ansvara för att all administration kring uppsägningar eller förflyttningar inom organisationen sköts på ett effektivt sätt.

I din roll som HR-Assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Förbereda och sammanställa underlag för lön
- Registrera underlag och uppdatera information i diverse system
- Administrera anställningar/uppsägningar/förflyttningar
- Ta fram rapporter/statistik med relevant information
- Ansvara för diverse avstämningar och se till att allt stämmer
- Kontakt med chefer och anställda
- Övrigt administrativt arbete

Tjänster inom HR området hos våra kunder är för det mesta konsultuppdrag med omgående start.

Om dig
Vi tror att du har minst något års erfarenhet av HR-/löneadministration och en relevant utbildning kopplat till området. Du behöver kunna läsa avtal, regler och riktlinjer samt ha en förståelse för vikten av noggrannhet och detaljfokus i detta arbete samtidigt som du inte tappar fart.

Som person tror vi att du är service-minded, kundfokuserad, noggrann och strukturerad. Du har en god samarbetsförmåga och förstår vikten effektiva team där alla tar sitt ansvar för att kunna leverera förstklassig support inom teamets expertområde till chefer och anställda runt om i organisationen. Du har god prioriteringsförmåga och behåller fokus även vid stressiga situationer.

Våra kunder söker en personer som ser sig själv i en administrativ roll långsiktigt. Har du goda kunskaper i system så som SAP och MS Office är detta väldigt meriterande. Vi ser gärna att du lätt sätter dig in i nya system överlag.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Hassti Shahidi via Adecco 010 – 173 73 00 alt. hassti.shahidi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
HR-Assistent, HR-Administratör, HR-Generalist, HR, HR-Advisor, HR-Konsult, Rekrytering, Löneadministratör, Personaladministratör, Adecco, Göteborg

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2020
  • Ansök senast: 10 april 2020

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Brinner du för HR och kommunikation?

16 maj 2024

Sommarjobb som HR-administratör

Sommarjobb som HR-administratör

15 maj 2024

Administratör

Administratör

15 maj 2024

HR-funktionen söker HR-Generalist

HR-funktionen söker HR-Generalist

13 maj 2024