OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Målinriktad, en fena på struktur och erfarenhet av rekrytering? Vi söker dig som gillar raka puckar, stora kontaktytor och som arbeta i en dynamisk, internationell miljö! Som HR-assistent på Valmet stödjer du HR-chefen i främst rekryteringsprocesser men även andra HR-processer. Är du redo att anta nya utmaningar i en tekniktung organisation så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Valmets räkning en HR-assistent vars huvudsakliga uppgift är att stödja HR-chefen på Valmet Pulp & Energy i rekryteringsprocesser men som även kan leda rekryteringsprocesser på egen hand och stötta i andra HR-processer. Tjänsten är på 50 % och du kommer själv kunna styra hur du lägger upp din arbetstid under kontorstid. Dessutom får tillgång till ett eget kontor på en arbetsplats med dynamisk arbetsmiljö, högt i tak, bra HR-processer och värderingsstyrd feedback!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Valmets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Valmet. Möjlig förlängning av uppdraget eller förändring av uppdragets omfattning finns förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Som HR-assistent är din främsta uppgift att stödja HR-chefen i rekryteringsprocesser men att även till en viss del leda processerna självständigt. Du kommer att sköta rekryteringsadministration i interna system och ta fram statistik. Arbetet sker i nära samarbete med verksamhetens chefer och HR-avdelning. Du kommer till exempel att:
* Skriva och publicera annonser på valda sidor
* Göra urval, boka och hålla intervjuer med sökande
* Genomföra referenstagning
* Hålla kontakt med de sökande och uppdatera dem gällande status i pågående rekryteringsprocesser
Även stöd i andra HR-processer kan ingå i arbetsuppgifterna!
VI SÖKER DIG SOM
* Har utbildning inom personalområdet
* Har 1-2 års erfarenhet av rekryteringsarbete
* God kommunikativ förmåga på svenska både muntligt och skriftligt, då kontakt med chefer och kandidater kräver detta
* Grundläggande engelskkunskaper, då koncerninformation sker på engelska.
Det är meriterande om du tidigare arbetat med rekrytering inom teknik eller industri.
Som person är du engagerad och proaktiv. Du tar ansvar för ditt eget arbete och har förmåga att planera ditt arbete på ett effektivt sätt för att driva dina processer framåt för att ge bästa service till både rekryterande chefer och kandidater. Vi tror att du trivs i en roll som spindel i nätet och arbetar bra med andra människor. Du är rak och tydligt i ditt sätt att kommunicera och trivs i en miljö där det är raka puckar!
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Enligt Överenskommelse, dock senast Januari 2017
* Omfattning: Deltid, 6 månader.
* Placering: Gustaf Gidlöfs väg 4, Sundsvall
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sun01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.
* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här
SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Valmet Corporation är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Valmets mål är att ge sina kunder världens bästa service. Valmet har 12 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 1 500 finns i Sverige. I Sverige kommer tekniken i tre av fyra pappersbruk från Valmet som har flera produktions- och R&D enheter varav de största finns i Sundsvall, Karlstad och Göteborg. Företaget har en industrihistoria som sträcker sig över 200 år och nyskapades då verksamheten för massa, papper och energi blev ett eget företag vid delningen av Metsokoncernen i december 2013.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231