HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Xylem (XYL) is a leading global water technology provider, enabling customers to transport, treat, test and efficiently use water in public utility, residential and commercial building services, industrial and agricultural settings. The company does business in more than 150 countries through a number of market-leading product brands, and its people bring broad applications expertise with a strong focus on finding local solutions to the world's most challenging water and wastewater problems. Launched in 2011 from the spinoff of the water-related businesses of ITT Corporation, Xylem is headquartered in White Plains, N.Y., with 2011 revenues of $3.8 billion and 12,500 employees worldwide. In 2012, Xylem was named to the Dow Jones Sustainability World Index for advancing sustainable business practices and solutions worldwide.

The name Xylem is derived from classical Greek and is the tissue that transports water in plants, highlighting the engineering efficiency of our water-centric business by linking it with the best water transportation of all that which occurs in nature. For more information, please visit us at www.xyleminc.com.

Till vår personalavdelning i Emmaboda söker vi en HR Business Partner.


Arbetsuppgifter
Personalavdelningen i Emmaboda består av fyra HR Business Partner, en administratör och en personalspecialist som arbetar under personalchefen. Vårt arbetssätt är konsultativt och i nära samarbete med våra produktionsenheter samt supportfunktioner, som omfattar cirka 1100 medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som HR Business Partner är att ge råd och stöd till chefer i personalfrågor samt deltaga i avdelningarnas ledningsgrupper. I detta arbetar du med rekryteringsfrågor, rehabilitering, avveckling, arbetsrätt, kompetensutveckling, samt strategiska och operativa frågor inom HR-området.

Bakgrund
Vi söker dig med högskoleutbildning inom PA-programmet. Du har några års erfarenhet av personalarbete samt goda kunskaper i engelska. Vidare har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt behärska Officepaketet.

Personliga egenskaper
Du har ett konsultativt arbetssätt och kan arbeta såväl i grupp som självständigt. Tjänsten kräver förmåga att skapa förtroende, integritet samt att kunna hantera många bollar i luften samtidigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kontakt
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ola Hammarström, personalchef, telefon 0471-24 80 70 eller 076-886 80 70. Kontaktperson på personalavdelningen är Cecilia Turnstedt, HR Business Partner, telefon 0471 - 24 77 03.

Du är välkommen med din ansökan senast den 21 januari 2014. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt webbverktyg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Xylem Inc

Xylem Inc
8479835566
Xylem Inc
8479835566

Sammanfattning

Besöksadress

Emmaboda
None

Postadress

Gesällvägen 33
Sundbyberg, 17487

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023