HR Business Partner

HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi på SSI Schäfer i Sverige söker nu en HR Business Partner för Sverige och Finland. Tjänsten tillhör organisationen i Northern Europa med placering i Göteborg.


Vi söker en erfaren och driven HR Business Partner till ett snabbt växande företag som aktivt genomgår spännande förändringar och utveckling. Du behöver vara beredd på att aktivt bidra till att forma och utveckla HR funktionen enligt företagets behov och mål. Vilket innebär en unik möjlighet att påverka hur rollen utformas och hur den kommer att stödja organisationens framgång.


Denna tjänst vänder sig till dig som vill arbeta brett inom HR med HR-rådgivning, support och administration. Rollen innebär att genomföra lokala HR-strategier samt att vara den första kontaktpunkt för chefer och anställda där du erbjuder ledarskap, vägledning och hjälp med individuella behov och HR-processer. Dessutom är du processexpert som stöder organisationen med en grund av transaktioner och administration av världsklass.


Du kommer vara en nyckelresurs och driver HR arbetet vid en tillväxtresa och säkerställa en smidig övergång i denna period av förändring. Rollen rapporterar till HR Manager Northern Europe, och resor förekommer i tjänsten. I tjänsten ingår även personalansvar för en HR Administratör.


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anne Hansson, anne.hansson@randstad.se För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Arbetet innebär:
Säkerställ att alla företagsaktiviteter följer den aktuella arbetslagstiftningen i respektive land samt främjar bästa praxis
Tillhandahåller kvalificerad HR-rådgivning, vägledning och stöd gällande anställning och personalfrågor inom organisationen
Utveckla och implementera HR-strategier och initiativ i linje med den övergripande affärsstrategin
Leda viktiga HR-initiativ inom hela HR-området såsom resursplanering, omstrukturering, rekrytering, anställningsrelationer och medarbetarengagemang m.m.
Hantering av introduktion av nya anställda och avslutningsprocesser samt säkerställande av löneutbetalningar samt övrig HR Administration
Ansvar för hög kvalitet i HR-datahantering, personalregistervård och dokumentation
Personalansvar för en HR Administratör


Arbetstider
06:59-23:59


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du ha:


Akademisk examen inom personal/ HR eller motsvarande erfarenhet
Minst 5 års erfarenhet av det breda HR-arbetet med rådgivning, support och administration till utformning av strategier, policys m.m
Rutinerad och erfaren inom arbetsrätt
Gärna erfarenhet från internationella organisationer
Erfaren av att arbeta med arbetsmiljöfrågor
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande är kunskaper i finska
Möjlighet att resa i tjänsten

Vi söker dig som är proaktiv, självständig och initiativtagande. Du trivs i en internationell och komplex arbetsmiljö där du har en utpräglad kommunikativ förmåga samt är en fena på att bygga och vårda relationer i alla led. Du visar på goda ledaregenskaper samt är entusiastisk och positiv även i tuffa situationer. Du har ett effektivt och strukturerat arbetssätt och är exakt och noggrann i hanteringen av HR-administration.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 29 november 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023