OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockas du av en dynamisk och modern arbetsplats med en händelserik arbetsmiljö, en härlig atmosfär och stora utvecklingsmöjligheter. Då är du kanske vår nästa HR Business partner.
Vi tror på utveckling och vårt HR-team drivs av ett starkt utvecklingsfokus där du blir ett välkommet tillskott. Hos oss är vi nyfikna och beredda att växla fokus för att ständigt kunna möta våra kunder och den samhällsutveckling som sker. Vi trivs med utmaningar som syftar till att komma närmare våra kunder och vill alltid vara innovativa och blicka framåt för att ligga i framkant inom affärsdriven HR med ett tydligt kundfokus. Det betyder att du behöver ha en framåtlutad, nyfiken och kundorienterad attityd när du tar dig an dina uppdrag och projekt där du fungerar som länken mellan HR och affären.
I rollen som HR Business partner kommer din kommunikativa och affärsmässiga ådra bli en nyskapande projektledare både för interna projekt och i dialog med olika samarbetspartner inom ditt område. I rollen ingår också att vara en stödjande funktion till cheferna i frågor som spänner över hela HR-arenan, både operativt som strategiskt. Du säkerställer, utvecklar och vägleder inom de olika delarna i HR årshjul såsom arbete med medarbetarundersökningar, lönerevisioner, lönekartläggning, medarbetarsamtal mm. Du driver självständigt egna projekt likväl som du assisterar och koordinerar initiativ och utvecklingssatsningar inom ditt område.
Är du den vi söker?
För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk utbildning inom HR/beteendevetenskap och minst 2 års erfarenhet av rollen som HR Business Partner i en värderingsstyrd organisation. Vi tror att du har förståelse för och/eller arbetat med Employer branding som kan utvecklas till ett av dina expertområden. Du är duktig på att kommunicera och har förmågan att driva och leda tilldelade HR-projekt med fokus på att utveckla befintliga koncept och tillvägagångssätt. Är du dessutom van att arbeta utifrån affärsdrivet HR, genomföra analyser och har varit med att driva förändringsprojekt tidigare, kommer du att trivs extra bra hos oss.
Vi söker dig som har goda kommunikativa färdigheter samt har förmågan att övertyga och influera andra. Vi vill att du är målinriktad, uthållig, social och ansvarstagande. Du behöver ha drivet att komma i mål med dina projekt samt ha förmågan att både arbeta självständigt som i nära samarbete med andra. Till din person är du orädd och har ett proaktivt förhållningssätt. Du delar gärna med dig av dina expertkunskaper och har förmågan att identifiera prioriteringar och bearbeta dem. Du är relationsskapande och har förmågan att få människors förtroende – vilket du naturligtvis förvaltar med hög integritet.
Ellevio är ett värderingsstyrt företag där våra ledare och medarbetare föregår med gott exempel genom att agera enligt våra värderingar. Vi strävar alltid efter att förbättra vår kollektiva förmåga för att vi vet att tillsammans blir vi bättre. För att trivas hos oss tror vi att du delar våra värdeord pålitlighet, engagemang och utveckling som vägleder oss i vår vardag.
Tjänsten är en heltidsanställning med start enligt överenskommelse. Placering för tjänsten är i Stockholm. Tillträde snarast.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV genom att klicka på “Ansök här”. Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, senast 2019-02-27. I denna rekrytering samarbetar Ellevio med HRM Affärsutveckling. För mer information om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Gustafsson, tel 073-520 46 74 eller mejl asa.gustafsson@hrmab.se alternativt ansvarig researcher Emma Torstensson, tel 070-522 88 72 eller emma.torstensson@hrmab.se.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Ellevio
Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med 490 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor – 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i över 940 000 hem och företag och för samhället i stort.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter
Ulrica Pantzar