HR Business Partner till företag i Helsingborg

HR Business Partner till företag i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Som HR Business Partner är du ett stöd för företagets chefer vad gäller organisations- och arbetsgivarfrågor för att utveckla våra medarbetare och vår affär. Du skall arbeta utifrån kundens mål och strategi samt underlätta för verksamheten att optimera prestationer och utveckling. Du kommer arbeta nära deras chefer och stötta i både operativa, taktiska och strategiska frågor.

Rollen inkluderar områden som rekrytering, arbetsrätt, lön/lönebildning, arbetsmiljö och rehabilitering. Du kommer att stötta operativt i två delar verksamheten samtidigt som du tar ett övergripande ansvar för att HR avdelningen levererar på målen i affärsplanen 2023. Du kommer att vara en viktig del i kommande lönerevision samt i ett eventuellt byte och upphandling av Lön/HR-system.

Bakgrund
Vi söker dig som är trygg i din HR-roll och kan arbeta självständigt och sätta tydliga gränser. Att hålla din omgivning välinformerad är något du prioriterar i ditt arbete. Du är en problemlösare som ser utvecklingsmöjligheter i utmaningar och motgångar. Du bygger relationer på förtroende och har ett driv som hjälper dig framåt.  Samtidigt som du är en professionell stödfunktion lägger du stor vikt vid att vara en god kollega och bidra till teamets sammanhållning.

För tjänsten krävs att du: Eftergymnasial utbildning inom personal- och arbetsliv
Minst 7 års erfarenhet av breda HR-roller (arbetsrätt, förhandling, löneöversyn, rehabilitering, rekrytering)
Tidigare erfarenhet av den kommunala sektorn
Har erfarenhet av upphandling och systembyte gällande lön/HR-system. Du har haft en aktiv roll i systembytet
Mycket goda kunskaper i IT relaterade stödsystem och Microsoft Office
Flytande i svenska i både tal och skrift

Övrig information
Arbetsomfattning: visstidsanställning på heltid
Tidsperiod: omgående fram till 30 juni 2023
Placering: Helsingborg

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida. Vid frågor relaterade till processen, varmt välkommen att höra av dig till Louise Hellberg, louise.hellberg@barona.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på  http://barona.se/om-oss/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 10 januari 2023

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023