HR Business Partner till Huawei

Arbetsbeskrivning

Om företaget:

Huawei's products and services are available in more than 170 countries, and are used by a third of the world's population, ranking third in the world in mobile phone shipments in 2015. Sixteen R&D centers have been set up in the United States, Germany, Sweden, Russia, India, and China. Huawei Consumer BG is one of Huawei's three business units and covers smartphones, PC and tablets, Wearables and cloud services, etc. Huawei's global network is built on 20 years of expertise in the telecom industry and is dedicated to delivering the latest technological advances to consumers around the world.

If you are considering the challenge of building a new mobile devices brand in the company, which is one of the biggest smart phones producers in the world, this may be the opportunity you've been looking for. We are offering a challenging position and the opportunity to grow with us.

Till Huaweis HR-avdelning söker vi nu en HR Business Parter med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag under ett års tid, med möjlighet till förlängning

Dina arbetsuppgifter:

Som HR Business Partner kommer du att ha en bred och varierad roll och vara en del av HR-teamet. Du kommer att vara en viktig del av den dagliga verksamheten parallellt som du arbetar med mer långsiktiga frågeställningar.

Du kommer rapportera till HR-Director.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Driva och implementera projekt.
- Arbeta med frågor rörande personalförmåner, karriärutveckling, ledarskap etc.
- Fackliga förhandlingar.
- Stötta och coacha chefer i den dagliga verksamheten.

- Uppföljning av KPI:er.

Din profil:

Vi söker dig som har en universitetsexamen ochminst 5 års arbetslivserfarenhet inom HR. Du är van vid att arbeta självständigtinom HR och har erfarenhet av fackliga förhandlingar arbetsrättsliga frågor.

Vi ser gärna också att du söker tidigare har arbetat påinternationella bolag.


Svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav.


Som person är du självständigt och van vid att driva egna projekt. Du trivs med att ha många bollar i luften och är ansvarsfull och strukturerad. Vidare är du kommunikativ och pedagogisk och har lätt för att skapa goda relationer.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Ida-Maria Rundénpå telefonnummer +46 (0) 73 031 95 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om ossSharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office & HR.

Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sharper Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 4 februari 2019

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023