HR Business Partner till Witron i Bålsta

HR Business Partner till Witron i Bålsta

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för Witrons räkning en HR Business Partner som kommer spela en viktig roll i den fortsatta utvecklingen av företagets HR-arbete. På WITRON blir du en del av en organisation i världsklass som designar, tillverkar, installerar och servar helautomatiska lagersystem. Du möts av engagerade kollegor, faciliteter i framkant och utvecklingsmöjligheter inom en stor internationell organisation. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Witron är en partner till Dagab, som i 2023 startat upp sitt toppmoderna lager i Bålsta, där Witron ansvarar för automatisering och drift. I rollen som HR Business Partner kommer du ansvara för HR leveransen i Witrons pågående projekt. Du kommer att agera som affärsstöd till sitens stakeholders och chefer när det gäller alla typer av HR frågor. Rollen spänner över flera områden såsom arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsrätt och fackliga dialoger. Du kommer under din onboarding att gå sida vid sida med nuvarande HR-ansvarig i Sverige och även arbeta i tätt samarbete med teamets HR-administratör.

Du erbjuds
- Ett varierande arbete i en växande organisation där du har möjlighet att utvecklas och ta stort ansvar
- En trygg anställning med goda förmåner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta cheferna i arbetsrättsliga frågor och situationer inklusive relationerna med Witrons personalorganisationer
* Driva organisation-, kompetens- och resursfrågor, rehabilitering, personalärenden, arbetsmiljö och förändringsarbete (du motiveras av variationen)
* Hantering av arbetsrättsliga frågor och samverkan med fackliga representanter (Metall, Unionen, Sveriges Ingenjörer och Ledarna)


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom HR
- Har erfarenhet från brett HR, inklusive arbetsrätt, fackliga relationer och kompetensförsörjning
- Har varit med och byggt upp processer rörande HR

Meriterande för tjänsten:
- Tidigare erfarenhet av lönerevisioner
- Tidigare arbetat med ekonomirelaterade uppgifter såsom moms och fakturahantering
- Erfarenhet av teknikavtalet
- Erfarenhet av arbete inom tillverkningsindustri

Som person är du självdriven, strukturerad och gillar att ha mycket olika kontakter och samarbeten. Vidare är du en person som trivs i en föränderlig miljö där du ges möjlighet att påverka och ta egna initiativ. Du har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt och driver självständigt ditt arbete framåt. Du är ödmjuk, lyhörd och bra på att skapa förtroendefulla relationer och samtidigt som du är serviceinriktad, har du förmåga att vara tydlig och sätta gränser.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2024
  • Ansök senast: 24 februari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 maj 2024