HR-Ekonom Vikariat

Arbetsbeskrivning

Om oss
Energi Funktion Komfort, Skandinavien AB (EFKAB) startade 2011 med engagemanget och viljan att nå längre. EFKAB erbjuder kompetens och engagemang inom projektering, projektledning, installationssamordning och provningsledare inom ventilation, el- och teleanläggningar, värme, sanitet, klimatisering samt styr- och övervakningssystem. Våra uppdrag omfattar i huvudsak om- och nybyggnationer med en stor variation på projektstorleken, allt ifrån stora köpcentrum till bostadsrättsföreningar. Under 2016 blev vi utsedda till DI Gasell-företag och vår VD blev Årets unga VD. 2017 blev vi utsedda till DI Gasell-företag igen.
Vi värdesätter våra anställda, bl.a. genom möjlighet till personlig utveckling internt genom kunskapsåterföring och externt genom utbildning och intressanta projekt. EFKAB skapar en trivsam miljö baserat på individuella behov och önskemål, vi uppmuntrar egna initiativ då det är viktigt att ha roligt tillsammans. Vi erbjuder goda anställningsvillkor, bra förmåner och har kollektivavtal. För oss är det viktigt att anställda har bra balans mellan privatliv och arbetsliv.
Vi växer hela tiden och våra kontor finns förnärvarande i Halmstad, Jönköping, Malmö och Stockholm

Hr-Ekonom

Då vår HR-Ekonom ska gå på föräldraledighet söker vi nu efter dennes vikarie. Du kommer att tillsammans med vår HR chef administrera löner för ca 60 medarbetare. Du kommer att rapportera till HR-chefen. Tjänsten är ett vikariat.


Arbetsuppgifter:
Som HR-Ekonom består dina arbetsuppgifter av:

• Visma Severa – Kundreskontra och Visma Lön

• Censoft – Leverantörsreskontra

• SEB-kort hantering av utlägg

• Utbildning av nyanställda i våra Visma system

• Administrera pensions- och försäkringsärenden.

• Arbeta som Affärsstöd för våra medansvariga

• Hantera frågor som arbetsmiljö, policy samt vara vår HR chef behjälplig


Vi söker

Till denna tjänst söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt en gymnasial utbildning inom ekonomi men då ser vi helst att du har några års erfarenhet av liknande arbete samt ett intresse för HR-arbete. Du ska vara van att arbeta i Windows-miljö, kunna hantera svenska i tal och skrift. Vi värdesätter ansvarstagande, noggrannhet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Rollen ställer också krav på hög integritet, servicekänsla och att du ska kunna tolka och förklara komplexa frågor på ett pedagogiskt sätt till medarbetarna.

Är det dig vi söker? Hör då av dig till Rekryteringsansvarig Elise Spreitz 073 – 423 41 90, Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma bli tillsatt innan annonstiden gått ut.

Sammanfattning

Besöksadress

SMEDJEGATAN 6
None

Postadress

None
NACKA, 13154

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024